جاهای دیدنی استانبول و مراکز خرید

جاهای دیدنی استانبول و مراکز خرید
جاهای دیدنی استانبول و مراکز خرید از اصلی ترین جاذبه های گردشگری کشور ترکیه و شهر استانبول است که به بررسی کامل آنها می پردازیم
تاریخ : 05/22/2023 03:40:28 ب.ظ

استانبول بزرگترین و زیباترین شهر کشور ترکیه است که از نظر زیبایی و جاذبه های دیدنی بی نظیرش بسیار معروف شده است. شهر استانبول یکی از مقاصد گردشگری خارجی برای گردشگران ایرانی محسوب می شود و ایرانیان بسیاری در طول سال با خرید بلیط هواپیما به این شهر سفر می کنند. اگر قصد دارید به استانبول سفر کنید و به دنبال این هستید که اطلاعات بیشتری درباره این شهر و جاهای دیدنی آن کسب کنید با ما همراه باشید تا به بررسی شاخص ترین جاهای دیدنی استانبول همراه اطلاعات کاملی از هر کدام اعم از آدرس، میزان هزینه بازدید و روش رفتن به هر کدام از این جاهای دیدنی استانبول بپردازیم. البته نکته مهم که استانبول را به یکی از مقاصد جذاب برای ایرانیان تبدیل کرده است، عدم نیاز به اخذ ویزای کشور ترکیه است. به طوری که شما تنها با خرید بلیط هواپیما استانبول می توانید به راحتی به این شهر زیبا سفر نمایید.

میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم

آدرس: بخش اروپایی شهر استانبول، محله بی اوغلو، میدان تکسیم
ساعت بازدید: همه روزه در هر ساعت از شبانه روز
نحوه دسترسی: مترو، تراموا، تاکسی و اتوبوس
میزان هزینه: مقرون به صرفه

میدان تکسیم (Taksim) نماد جمهوریت مدرن کشور ترکیه است و یک مجسمه به عنوان یادبودی از دست آوردهای آتاتورک در این میدان قرار داده شده است. به همین دلیل جشن های بزرگ و سالگرد استقلال ترکیه در این میدان برگزار می شود. میدان تکسیم در محله بی اوغلو واقع شده و هنوز هم بناهای قدیمی متعلق به قرن نوزدهم در آن باقی مانده است. مراکز خرید و رستوران های بسیاری در اطراف این میدان وجود دارد و به همین دلیل این میدان همیشه مملو از گردشگر است.

خیابان استقلال استانبول

چرخ فروش های سیمیت، شاه بلوط و بلال را همه جای این شهر مشاهده می کنید. در هنگام قدم زدن در خیابان های اطراف میدان تکسیم از کلیسای گنبدی ایا تریادا، مسجد حسین آقا، خیابان استقلال و پارک گزی نیز دیدن کنید. خیابان استقلال یکی از معروف ترین خیابان های ترکیه است و بافت مدرن و جذابی دارد. قدم زدن در فضای پر جنب و جوش این خیابان و تماشای پاساژها و بوتیک های جذاب آن یکی از تفریحات گردشگران در این منطقه است.

مکان های دیدنی نزدیک میدان تکسیم

· سواحل زیبای فلوریا گونش، یشیلکوی چیروز، ساحل آتارلی، جاده بستان، های بیچ کلاب، دالیا، برج، اوزونیا، سوما و ساحل بدون توقف
· برج گالاتا
• محله های جهانگیر و چوکورجوما

مسجد ایاصوفیه استانبول

مسجد ایاصوفیه

آدرس: بخش اروپایی شهر استانبول، میدان ایاصوفیه، مسجد ایاصوفیه
ساعت بازدید: همه روزه به صورت شبانه روزی
نحوه دسترسی: مترو، تراموا، اتوبوس، تاکسی
میزان هزینه: مقرون به صرفه

مسجد ایاصوفیه یکی از بزرگترین نمادهای شهر استانبول است و بسیاری از گردشگران استانبول را با این بنای بزرگ و عظیم می شناسند. مسجد ایاصوفیه در محله سلطان احمد واقع شده است و گردشگران می توانند به صورت رایگان و در تمام ساعات روز از این مسجد دیدن کنند. در زمان بازدید از مسجد باید حجاب را رعایت کرد و بدون کفش وارد مسجد شد. اگر در اطراف محله سلطان احمد اقامت دارید می توانید به صورت پیاده به این مسجد بروید.

داخل مسجد ایاصوفیه استانبول

مسجد ایاصوفیه ابتدا کلیسا بوده است و پس از فتح استانبول توسط محمد دوم به دستور ایشان این کلیسا به مسجد تبدیل شد و سلیمان دوم نیز دستور داد تا نقاشی های داخل مسجد را بپوشانند تا در روز جمعه در این مسجد نماز جمعه برگزار کنند. در داخل مسجد ایاصوفیه ستون های بسیار زیبایی وجود دارد که به صورت بسیار زیبا و هماهنگ در دور تا دور مسجد قرار دارند. چهار ستون عظیم و زیبا طاق مسجد را نگه می دارند و گنبد بزرگ ایاصوفیه که در دور آن را می بینید بر روی همین ستون ها قرار گرفته است. در قسمت پائین گنبد 40 عدد پنجره وجود دارد که داخل مسجد را روشن می کند. ارتفاع زمین تا گنبد 56 متر و قطر آن نیز 33 متر است. طول مسجد 82 متر و عرض آن 73 متر است و یکی از بزرگترین مساجد موجود در استانبول به شمار می آید.

مکان های دیدنی نزدیک به مسجد ایاصوفیه

· مسجد سلطان محمد
· کاخ و موزه توپکاپی
· آکواریوم استانبول
· میدان تکسیم

مسجد سلطان احمد استانبول

مسجد سلطان احمد

آدرس: شهر استانبول، منطقه فاتح، محله سلطان احمد، خیابان آت میدانی، مسجد سلطان احمد
ساعت بازدید: بازدید همه روزه به صورت شبانه روز
نحوه دسترسی: تراموا، دولموش، تاکسی، مترو، قطار کابلی و اتوبوس
میزان هزینه: مقرون به صرفه

مسجد سلطان احمد زیباترین مسجد شهر استانبول است و 6 مناره دارد. این مسجد در بخش اروپایی شهر استانبول واقع شده است و دقیقا مقابل مسجد ایاصوفیه قرار دارد. مسجد سلطان احمد به نام مسجد آبی نیز شناخته می شود و گنبدهای آبشاری و مناره های زیبایی دارد. مسجد دارای یک نمازخانه بزرگ است. محوطه بیرونی مسجد با دیوارهای سنگی و پنجره های بسیار پوشیده شده است و تمام مسجد به جز سمت قبله را در بر گرفته است.

داخل مسجد سلطان احمد استانبول

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی چندین ورودی دارد. ورودی اصلی آن در بخش شمال غربی مسجد واقع شده است. معماری و بنای ورودی اصلی مسجد بسیار زیبا و چشم نواز است، پس از عبور از درب ورودی از یک گذرگاه عبور می کنید که طاق بلند و باشکوهی دارد. پس از گذر این قسمت وارد حیاط مسجد می شوید و نمای باعظمت مسجد پیش روی شما نمایان می شود.

مکان های دیدنی نزدیک به مسجد سلطان احمد

· تنگه بسفر
· میدان تکسیم
· کاخ توپکاپی
· آب انبار باسیلیکا

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ توپکاپی

آدرس: شهر استانبول، محله سلطان احمد، کاخ توپکاپی
ساعت بازدید: در فصل بهار و تابستان از ساعت 9 الی 19 و در پائیز و زمستان از ساعت 9 الی 17
نحوه دسترسی: مترو، تراموا، اتوبوس
میزان هزینه: متوسط

کاخ توپکاپی در محله سلطان احمد و در نزدیکی امینونو واقع شده است. این کاخ در زمان های گذشته مرکز امپراتوری روم شرقی بود و در بلندترین قسمت این منطقه و مشرف به دریای مرمر بنا شده است. در حیاط اول کاخ که حیاط بیرونی آن محسوب می شود آثار هنرمندان را مشاهده می کنید. آثار بسیاری از نجاران، خوش نویسان و خیاطان و سایر هنرمندان در این حیاط وجود دارد. به این حیاط، حیاط سپاه نیز گفته می شود.

داخل کاخ توپکاپی استانبول

حیاط دوم محل انجام امور اداری کاخ بود و تنها افراد خاص و اعضای رسمی می توانستند وارد این حیاط شوند. آشپزخانه و قنادی کاخ نیز در این حیاط واقع شده است. حیاط سوم محل اقامت سلطان و مدرسه داخلی و اختصاصی کاخ است و هیچ کس بدون اجازه نمی توانست وارد این حیاط شود. در حیاط چهارم عمارت ها و اتاق هایی وجود دارد که به طور اختصاصی برای انجام امور اعضای خانواده سلطان و عیش و نوش و ... مورد استفاده قرار می گرفتند. اتاق های این حیاط معماری بسیار زیبایی دارند و حیاط آن در فصل بهار پر از گل های لاله است.

مکان های دیدنی نزدیک به کاخ توپکاپی

· مسجد سلطان احمد
· آب انبار باسیلیکا
· مسجد ایاصوفیه
· موزه باستان شناسی

جزیره بویوک آدا استانبول

جزیره بویوک آدا

آدرس: استانبول، دریای مرمر، مجموعه جزایر پرنسس، جزیره بویوک آدا
ساعت بازدید: 8 صبح تا 16:30 عصر
نحوه دسترسی: کشتی
میزان هزینه: متوسط

جزیره بویوک آدا یکی از زیباترین و خاص ترین جزیره های مجموعه جزایر پرنسس است و آب و هوای بی نظیری دارد. در این جزیره هیچ گونه وسیله نقلیه موتوری وجود ندارد و تمامی خودروهای آن برقی هستند. گردشگران بسیاری برای سپری کردن یک روز آرام و گشت و گذار از صبح به این جزیره می روند و تا عصر آنجا می مانند. دقت داشته باشید که اگر جایی را برای اسکان در جزیره مشخص نکرده اید باید طوری برنامه ریزی کنید که به کشتی ساعت 16:30 برسید. زیرا پس از آن دیگر کشتی به سمت استانبول حرکت نخواهد کرد.

گشت در جزیره بویوک آدا استانبول

تنها راه رفتن به جزیره بویوک آدا راه دریایی است. کشتی ها از ساعت 8 صبح فعالیت خود را از اسکله کاباتاش به سمت جزایر پرنسس آغاز می کنند و آخرین کشتی از جزیره بویوک آدا ساعت 16:30 حرکت می کند و به اسکله کاباتاش باز می گردد. قیمت بلیط برای هر نفر حدود 30 لیر است. کوچه های آرام و خلوت جزیره مکان مناسبی برای پیاده روی است. می توان ساعت ها در کوچه و خیابان های این جزیره قدم زد و از زیبایی های آن لذت برد. از دیدنی های جزیره بویوک آدا می توان به کلیسای آیایورگی، کلیسای سنت جورج کودوناس، یتیم خانه یونانی پرینکیپو، موزه آدالار، مسجد حمیدیه و کلیسای آیروس نیکولاس والدگریک اشاره کرد.

کاخ دولمه باغچه استانبول

کاخ دولما باغچه

آدرس: شهر استانبول، بخش اروپایی بشیکتاش، محله ویشنزاده، خیابان دولما باغچه، کاخ دولما باغچه
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 9 صبح الی 18 عصر
نحوه دسترسی: تراموا، تاکسی، اتوبوس
میزان هزینه: لوکس

کاخ دولما باغچه بزرگترین کاخ کشور ترکیه است و مساحتی برابر با 45 هزار متر مربع دارد. این کاخ به سبک معماری اروپایی ساخته شده و در معماری داخلی آن از کریستال و طلا استفاده شده است. این کاخ از سه طبقه و 285 اتاق تشکیل شده است. 44 عدد سالن، 6 حمام ترکی و 68 سرویس بهداشتی دارد. این کاخ یک اسکله اختصاصی 600 متری دارد که از دو ورودبی به حیاط ان متصل شده است.

داخل کاخ دلمه باغچه استانبول

این کاخ دارای چندین بخش مختلف است. بخش سرسرای تشریفات، آپارتمان های اداری و حرم سرای امپراتوری از مهمترین بخش های این کاخ هستند. از دیگر بخش های کاخ دولما باغچه می توان به مابینی همایون یا سلاملیک، سالن مدحال، اتاق دبیرخانه، سالن سفرا، اتاق سرخ، راه پله کریستالی، زولوچین، حرم سرای همایونی اشاره کرد. در محوطه بیرونی برج ساعت، مسجد دولما باغچه و کاخ ولیعهد از دیگر بناهای دیدنی این مجموعه هستند. هزینه بازدید از کاخ دولما باغچه برای هر نفر 450 لیر است.

مکان های دیدنی نزدیک کاخ دولما باغچه

· میدان تکسیم
· موزه نیروی دریایی
· مسجد سینان پاشا
· کلیسای سنت آنتونی پادوا
· برج میدن
· مسجد اورتاکوی استانبول

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول

آدرس: شهر استانبول، منطقه فاتح، محله کاپالی چارشی
ساعت بازدید: دوشنبه تا شنبه از ساعت 9 صبح الی 19 عصر، روزهای یکشنبه بازار تعطیل است
نحوه دسترسی: تراموا، تاکسی، مترو
میزان هزینه: مقرون به صرفه

بازار بزرگ استانبول از 61 خیابان سرپوشیده تشکیل شده است. نزدیک به 4000 مغازه در این بازار وجود دارد و مساحت آن در حدود 30000 متر مربع است. این بازار به دستور فاتح سلطان محمد ساخته شده است و بیش از 560 سال قدمت دارد. با افزایش تعداد معاملات در این بازار موجب شد تا بازار بزرگ استانبول به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای جهان شناخته شود. در این بازار انواع فرش و گلیم، لامپ های آویز و فانوس، صنایع دستی سرامیکی، طلا و جواهر، پوشاک، ظروف فلزی، کیف و کفش، شیرینی و ادویه جات محلی، لوازم حمام و انواع صابون، ظروف شیشه ای و انواع ظروف تزئینی به فروش می رسد.

داخل بازار بزرگ استانبول

با گشت و گذار در بازار بزرگ استانبول تعداد بسیاری مغازه عتیقه فروشی می بینید که اشیای سرامیکی، خطاطی، مینیاتوری، اشیای نقره و هنری در آنها به فروش می رسد. قسمت ورودی بازار تا انتهای بازار ادویه از نظر تاریخی قدمت بالایی دارد و در گذشته نیز این قسمت از بازار محل فروش انواع کالا بوده است. رستوران و جاذبه های دیدنی بسیاری در اطراف بازار وجود دارد که می توانید پس از گشت و گذار در بازار از آنها نیز دیدن کنید.

مکان های دیدنی نزدیک بازار بزرگ استانبول

· مسجد فاتح
· مسجد سلیمانیه
· برج گالاتا
· دانشگاه استانبول مسجد بایزید

برج گالاتای استانبول

برج گالاتا

آدرس: شهر استانبول، محله برکتزاده، برج گالاتا
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 8:30 الی 12 شب
نحوه دسترسی: مترو، تراموا، تاکسی، اتوبوس
میزان هزینه: متوسط

برج گالاتا یکی از مشهورترین بناهای شهر استانبول است که به عنوان یکی از نمادهای این شهر معرفی می شود. ارتفاع برج 67 متر است و بلندترین برج در شهر استانبول محسوب می شود. این برج 98 طبقه دارد و از سه بخش ورودی، سکوی تماشا و رستوران تشکیل شده است. در بخش ورودی چند پله سنگی وجود دارد و سپس از یک در چوبی وارد برج می شوید. این برج همانند هر برج دیگر راه پله مارپیچ دارد اما برای آن دسته از گردشگران که نمی توانند از پله استفاده کنند آسانسوری در برج تعبیه شده است. آسانسور تنها تا طبقه هفتم برج می رود و برای بازدید از دو طبقه دیگر باید از پله ها بالا رفت.

داخل برج گالاتای استانبول

در بخش ورودی یک فروشگاه وجود دارد که سوغاتی های زیبایی دارد. سکوی تماشای برج یکی از جذاب ترین بخش های آن است. گردشگران می توانند از بالای برج تمام شهر استانبول را تماشا کنند. تنگه بسفر، مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی و تمام شهر از بالای این برج پیداست. رستوران برج در آخرین طبقه برج واقع شده است و انواع غذاهای ترکی را سرو می کند. نمای داخل رستوران به صورت سنتی تزئین شده است و هنگام میل کردن غذا می توانید از پنجره ها منظره بیرون را تماشا کنید. هزینه بازدید از برج برای گردشگران 130 لیر است.

مکان های دیدنی نزدیک به برج گالاتا

· کاخ دولما باغچه
· آب انبار باسیلیکا
· خیابان استقلال
· بازار بزرگ استانبول

آکواریوم فلوریا استانبول

آکواریوم فلوریا استانبول

آدرس: شهر استانبول، منطقه باکیرکوی، فلوریا، محله شنیلکوی، خیابان یشیلکوی هالکالی، آکواریوم فلوریا استانبول
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 10 صبح الی 19 عصر و روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت 10 صبح الی 20
نحوه دسترسی: مترو، اتوبوس، تاکسی
میزان هزینه: لوکس

اکواریوم استانبول بزرگترین آکواریوم موضوعی در جهان است و به دلیل طراحی مدرن و امکانات پیشرفته توجه گردشگران را ب خود جلب نموده است. آکواریوم 22 هزار متر مربع وسعت داشته و بیش از 17 هزار گونه جانوری در آن وجود دارد. این آکواریوم به 17 بخش تقسیم شده است و در هر بخش گونه های جانوری زیستگاه های مختلف نگهداری می شوند. از جمله بخش های این آکواریوم می توان به بخش دریای سیاه، بخش تنگه بسفر استانبول، بخش دریای مرمره، بخش تنگه داردانل، بخش دریای اژه، بخش کانال سوئز، بخش دریای سرخ، بخش قاره جنوبگان، بخش دریای مدیترانه، بخش تنگه جبل الطارق، بخش شرقی اقیانوس اطلس و ... اشاره کرد.

داخل آکواریم فلوریا استانبول

در آکواریوم فلوریا استانبول علاوه بر بازدید از انواع گونه های جانوری می توان از سایر تفریحات این مجموعه لذت برد. از جمله غواصی در کنار کوسه ها و غذا دادن به ماهی ها از تجربیات جذابی هستند که در تنها در این آکواریوم امکان پذیر هستند. شبیه ساز هلیکوپتر سواری نیز از دیگر تفریحات مهیج مجموعه آکواریوم فلوریا استانبول است. فروشگاه ها و رستوران های متعددی در آکواریوم وجود دارد که می توان لحظاتی را در آن استراحت کرد و به گردش پرداخت.

مکان های دیدنی نزدیک به آکواریوم فلوریا استانبول

· جنگل فلوریا آتاتورک
· شهربازی لونا پارک فلوریا لروز

آب انبار باسیلیکا

آب انبار باسیلیکا

آدرس: شهر استانبول، منطقه فاتح، محله علمدار، خیابان یرباتان، آب انبار باسیلیکا
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 9 صبح الی 18:30 عصر
نحوه دسترسی: مترو، تراموا، قطار کابلی، اتوبوس، تاکسی
میزان هزینه: مقرون به صرفه

آب انبار باسیلیکا بزرگترین سرداب باقی مانده از دوران امپراتوری رم شرقی است. این سرداب معماری فوق العاده بی نظیری دارد و ستون های بزرگ و طراحی جذاب آن موجب شده تا سالانه میلیون ها گردشگر از این جاذبه تاریخی دیدن کنند. نورپردازی جذاب این آب انبار زیبایی ستون ها و گذرها را چندین برابر گرده است و انعکاس تصویر ستون ها در داخل آب جلوه بسیار زیبایی به این سرداب می دهد.

داخل آب انبار باسیلیکار استانبول

آب انبار باسیلیکا در سال 532 میلادی ساخته شد و پس از آن چندین بار بازسازی و مرمت شد. این بنا آخرین بار در سال 1968 بازسازی شد و بخش هایی از آن با مصالح پوشانده شد تا از فرو ریختن ستون ها جلوگیری شود. در داخل آب انبار امکاناتی از قبیل کافه و فضایی برای نشستن و استراحت وجود دارد. گردشگران می توانند لحظاتی را در این کافه به استراحت بپردازند و از نوشیدنی های گرم و سرد کافه لذت ببرند. هزینه بازدید از این آب انبار 30 لیر بوده و هزینه ورود برای کودکان زیر هشت سال رایگان است.

مکان های دیدنی نزدیک به آب انبار باسیلیکا

· مسجد ایاصوفیه
· مسجد سلطان احمد
· کاخ توپکاپی
· حمام خرم سلطان ایاصوفیه

مرکز خرید اوپتیموم استانبول

مرکز خرید اوت لت اپتیموم استانبول

آدرس: بخش آسیایی شهر استانبول، منطقه آتا شهیر، محله ینی صحرا، مرکز خرید اوت لت اپتیموم استانبول
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 10 صبح الی 22
نحوه دسترسی: مترو، تاکسی
میزان هزینه: متوسط

یکی از تفریحات مورد علاقه گردشگران، بازدید از مراکز خرید و مجتمع های تجاری است. مرکز خرید اوت لت اپتیموم معماری مدرن و جذابی دارد و در نمای بیرونی آن از پنل های آهنی استفاده شده که موجب می شود این ساختمان در هر فصل از سال نمای منحصر به فردی داشته باشد. در این مرکز خرید امکانات رفاهی و تفریحی متعددی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. مرکز خرید اوت لت اپتیموم 5 طبقه دارد و در طبقات مختلف آن رستوران و فود کورت های متعددی وجود دارد. پارکینگ، نمازخانه، اتاق مادر و کودک، خودپرداز از جمله امکاناتی است که در این مجموعه فراهم شده است.

داخل مرکز خرید اوپتیموم

در مرکز خرید اوت لت اپتیموم انواع محصولات از پوشاک، کیف و کفش گرفته تا لوازم الکترونیکی و لوازم بهداشتی و ... از برندهای معروف جهان از جمله نایک، پوما، آدیداس، ال سی وایکیکی، ماوی، پولو، تامی هیلفیگر، سامسونگ، لیوایز و ... به فروش می رسند. گردشگران می توانند همه روزه از ساعت 10 صبح الی 10 شب از این مرکز خرید بازدید نمایند و محصولات و کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

پارک امیرگان استانبول

پارک امیرگان استانبول

آدرس: بخش اروپایی شهر استانبول، محله امیرگان، منطقه سریر، پارک امیرگان
ساعت بازدید: همه روزه باز است
نحوه دسترسی: تراموا، اتوبوس، تاکسی
میزان هزینه: مقرون به صرفه

یکی از قدیمی ترین پارک های شهر استانبول، پارک امیرگان است. این پارک در ماه آوریل مملو از گل های رنگارنگ لاله است و همه جای پارک را گل های لاله زینت بخشیده اند. جشنواره لاله استانبول در این پارک برگزار می شود و در این ماه گردشگران بسیاری برای تماشای گل های لاله به پارک می روند. گیاهان دیگری نیز در این پارک کاشته شده است و پارک در هر فصل همانند بهشت سرشار از گل و عطرهای دلنشین می شود.

داخل پارک امیرگان استانبول

سه عمارت چوبی قدیمی در پارک وجود دارد که متعلق به سال 1860 هستند. این عمارت ها هنوز هم پار برجاست. یکی از عمارت ها با نام عمارت زرد بسیار بزرگ است و در مرکز پارک بنا شده است. این عمارت بر اساس معماری عثمانی ساخته شده است. تزئینات بسیار زیبایی در نمای این عمارت به چشم می خورد. عمارت صورتی، نام عمارت دیگری است که در حال حاضر به عنوان کافه مورد استفاده قرار می گیرد. و عمارت سفید که در نزدیکی عمارت زرد واقع شده است و در آن یک رستوران و کافه راه اندازی شده است.

مکان های دیدنی نزدیک به پارک امیرگان

· مسجد رستم پاشا
· مسجد اورتاکوی

مرکز خرید آکمرز استانبول

مرکز خرید آکمرکز

آدرس: شهر استانبول، منطقه بشیکتاش، محله کولتور، مرکز خرید آکمرکز
ساعت بازدید: یکشنبه تا جمعه از ساعت 10 صبح الی 22
نحوه دسترسی: مترو، تاکسی، اتوبوس
میزان هزینه: لوکس

شهر استانبول مقصد خوبی برای خرید کردن و پاساژ گردی است. در این شهر مراکز خرید بزرگ و مدرنی وجود دارند که می توان انواع برندهای معروف جهان را با قیمتی مناسب در آنها پیدا کرد. اگر شما هم اهل خرید هستید و به دنبال یک مرکز خرید خوب هستید، بازدید از مرکز خرید آکمرکز را فراموش نکنید. مرکز خرید آکمرکز در منطقه بشیکتاش واقع شده است و فضای لوکس و مدرنی دارد. در طول هفته حدود 2 میلیون نفر از این مرکز بازدید می کنند.

داخل آکمرز استانبول

در مرکز خرید آکمرکز انواع زیورآلات، لوازم آرایشی، جواهرات و ساعت های برند، لباس زنانه و مردانه، لوازم ورزشی، ادکلن و عطرهای معروف و اسباب بازی و ... به فروش می رسند. از جمله برندهای معروف که در این مرکز می توانید پیدا کنید عبارت است از هوگو باس، آدیداس، منگو، ماسیمو دوتی، ماوی، فیلیپس، نایک، گپ، سامسونگ، سواروسکی، زارا. از امکانات رفاهی موجود در این مرکز می توان به رستوران و کافه های شیک و باکیفیت اشاره کرد. گردشگران می توانند پس از گشت و گذار در پاساژ، دقایقی را در این رستوران ها نشسته و برای ادامه خرید تجدید قوا نمایند.

مکان های دیدنی نزدیک مرکز خرید آکمرکز

· کاخ دولما باغچه
· کاخ چراغان
· بازار بشیکتاش
· مسجد اورتاکوی

فروم استانبول

مرکز خرید فروم استانبول

آدرس: شهر استانبول، منطقه بایرام پاشا، محله کوجاتپه، خیابان پاشا، مرکز خرید فروم استانبول
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 20 الی 22
نحوه دسترسی: مترو، اتوبوس، تاکسی
میزان هزینه: لوکس

در مرکز خرید فروم استانبول فروشگاه های بسیاری وجود دارند که بسیاری از برندهای معروف دنیا را با بیشترین تنوع ممکن عرضه می کنند. این مرکز خرید به دلیل وجود امکانات تفریحی از جمله آکواریوم، سینما، سرزمین لگو، شهربازی و کافه و رستوران گردشگران بسیاری از این مرکز خرید بازدید می کنند. در معماری داخلی این مرکز خرید از معماری سنتی و نمادهای معروف شهر استانبول الهام گرفته شده است. رنگ های به کار رفته در نمای داخلی شبیه به رنگ ادویه های معروف ترکیه ای هستند.

مرکز خرید فروم استانبول

راهروهای بزرگ و عریض این مرکز خرید موجب می شود تا بازدید کنندگان به راحتی بتوانند در این مرکز قدم بزنند و رفت و آمد داشته باشند. در مرکز خرید فروم استانبول 286 فروشگاه وجود دارد که انواع برندهای معروف پوشاک و لوازم خانگی و ... در آن یافت می شود. در طبقه دوم رستوران ها و کافه های متعددی وجود دارد که برای رفاه بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است. از جمله برندهای معروف موجود در این مرکز خرید می توان به آدل، آرمینه، ایپک یول، لاو مای بادی، آکسو، حاتم اوغلو، جک اند جونز، دی اس دامات، افور، لوفیان، ماوی، کوتون، زارا، ال سی وایکیکی، پوا اند بر، منگو، برشکا و ... اشاره کرد.

مکان های دیدنی نزدیک به مرکز خرید فروم استانبول

· پارک شهر بایرام پاشا
· مسجد ایوب سلطان

مسجد اورتاکوی

مسجد اورتاکوی

آدرس: شهر استانبول، منطقه بشیکتاش، پل مجیدیه، محله مجیدیه، منظقه اورتاکوی، مسجد اورتاکوی
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 9 صبح الی 18 عصر
نحوه دسترسی: اتوبوس، تراموا، تاکسی
میزان هزینه: مقرون به صرفه

مسجد تاریخی اورتاکوی به دلیل این که در منطقه اورتاکوی واقع شده است، به نام مسجد اورتاکوی شناخته می شود. این مسجد معماری بی نظیر و بسیار زیبایی دارد و در هر ساعت از شبانه روز به یک رنگ دیده می شود. به دلیل همین ویژگی به این مسجد، مسجد هزار چهره نیز می گویند. مسجد اورتاکوی صبح ها سفید رنگ است، در زمان غروب آفتاب صورتی و در شب به رنگ زرد دیده می شود.

داخل مسجد اورتاکوی

مسجد اورتاکوی در کنار آب قرار گرفته و به همین دلیل از نظر گردشگران بسیار جذاب و منحصر به فرد است. گردشگران علاوه بر تماشای مسجد می توانند از منظره دریا و غذا دادن به مرغان دریایی و رستوران های دریایی این منطقه لذت ببرند. بازدید از این مسجد رایگان است اما خانم ها در زمان ورود به مسجد بایستی حجاب داشته باشند و آقایان نیز با لیاس پوشیده و مناسب می توانند وارد مسجد شوند. در اطراف مسجد رستوران و کافه هایی برای استراحت وجود دارد.

مکان های دیدنی نزدیک به مسجد اورتاکوی

· مسجد ابراهیم پاشا
· کاخ چراغان

کانیون مال استانبول

مرکز خرید کانیون استانبول

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 10 صبح الی 22
نحوه دسترسی: مترو، تاکسی
میزان هزینه: لوکس

مرکز خرید کانیون از دیگر مراکز خرید لوکس و دیدنی شهر استانبول است که دیدن آن خالی از لطف نیست. معماری مدرن و جذاب این مرکز خرید موجب شده است تا گردشگران نه تنها برای خرید بلکه برای دیدن زیبایی های آن و گشت زنی به این مرکز بروند. مجموعه سینمایی مرکز خرید کانیون برای افرادی که به فیلم های ترکیه ای علاقه دارند بهترین گزینه است و گردشگران می توانند ساعاتی را در آرامش فیلم مورد علاقه شان را تماشا کنند.

مرکز خرید کانیون مال استانبول

در قسمت ورودی مرکز خرید کانیون یک سوپر مارکت بسیار بزرگ وجود دارد که انواع خوراکی ها و تنقلات ترکیه ای و برندهای معروف را می فروشد. انواع محصولات سونی و اپل در دو فروشگاه بزرگ موجود در این مرکز عرضه می شوند. در فروشگاه های پوشاک انواع برندهای معروف از جمله گپ، کلوین کلین، مکس مارا و .. به فروش می رسند. این مرکز خرید در دسته مراکز خرید لوکس و گران قیمت قرار دارد.

مکان های دیدنی نزدیک به مرکز خرید کانیون استانبول

· مرکز خرید آک
· مرکز خرید مترو سیتی

ثبت دیدگاه
دیدگاه کاربران