امن ترین هواپیما های ایران

بهترین هواپیما های ایران
تجربه ای سفری امن با هواپیما های خوبی ایرانی، کدام هواپیما برای سفر مناسب تر است؟ این مقاله را از دست ندهید...
تاریخ : 01/15/2023 12:27:08 ب.ظ

در طول روز هواپیماهای بسیاری به مقاصد مختلف در پرواز هستند و افراد زیادی با استفاده از هواپیما به شهرهای دیگر سفر می کنند. شاید شما هم که قصد خرید بلیط هواپیما دارید برایتان امنیت پرواز بسیار مهم باشد. ایرلاین های فعال در کشور ایران از هواپیماهای متعددی استفاده می کنند و هر یک از این هواپیما ها ظرفیت و مشخصات خاص خود را دارند. در این مطلب قصد داریم امن ترین هواپیماهای ایران را بررسی نموده و شما را با انواع مدل های هواپیما آشنا کنیم.

ایمنی هواپیما یکی از مهمترین ویژگی های یک هواپیمای مسافربری محسوب می شود. ناوگان هوایی کشور ایران هواپیماهای متعددی را برای جابجایی مسافران به کار گرفته است.

حسن سابقه و ایمنی هواپیماهای قدیمی و جدید که در ناوگان هوایی ایران مورد استفاده قرار می گیرند موجب می شود تا مسافران با خیالی آسوده به سفر بروند و از پرواز خود لذت ببرند.

امن ترین هواپیماهای ایران به شرح زیر هستند:

هواپیما ایرباس A320

ایرباسA320

هواپیمای ایرباس A320 از جمله امن ترین هواپیماهای موجود در ناوگان هوایی کشور ایران محسوب می شود و تا کنون آمار بسیار محدودی از خرابی و وقوع سانحه در مورد این هواپیما گزارش شده است. این هواپیما برای اولین بار در سال 2010 به ناوگان هوایی جهان معرفی شد و هم اکنون در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. از این هواپیما در ایرلاین های آسمان، ایران ایر و ماهان استفاده می شود.

هواپیمای ایرباس A320 دارای یک راهرو است و در مقایسه با سایر هواپیماهای مسافربری عرض بیشتری دارد. صندلی های ایرباس A320 به صورت ردیف های 4 تایی، 5 تایی و 6 تایی در کنار یکدیگر چیده شده است و پهنای مناسب راهرو موجب شده است تا مسافران در زمان حرکت در راهرو احساس راحتی و رضایت بیشتری داشته باشند.

این هواپیما دارای 150 نفر ظرفیت دارد و بخش داخلی هواپیما به دو قسمت اکونومی و بیزنس تقسیم شده است. عریض بودن راهروها موجب می شود تا فضای بیشتری برای قرار دادن چمدان ها وجود داشته باشد و مسافران می توانند لوازم خود را به داخل کابین برده و معطلی بابت تحویل گرفتن چمدان و بار وجود نخواهد داشت.

هواپیمای ایرباس A330

ایرباسA330

از دیگر هواپیماهای ایمن و کم خطر در ناوگان هوایی ایران، هواپیمای ایرباس A330 است. هواپیماهای مسافربری شرکت ایرباس دارای پهنای زیادی هستند و ظرفیت بالایی دارند. به همین دلیل برای پروازهای طولانی از این هواپیما استفاده می شود. هواپیمای ایرباس A330 می تواند تعداد 300 مسافر را حمل کند.

فضای داخلی کابین هواپیما به صورتی طراحی شده است که نهایت آرامش و راحتی را برای مسافران فراهم می نماید. این هواپیما بیشترین احساس امنیت را برای مسافران فراهم می کند و قطعا با استفاده از آن سفر لذت بخش و خوبی را تجربه خواهید کرد. هم اکنون دو عدد از این هواپیما در کشور فعال هستند که هر دو متعلق به شرکت ایران ایر هستند.

هواپیمای بوئینگ 737

بوئینگ737

یکی از ایمن ترین هواپیماهای آمریکایی که در پروازهای کشور ایران استفاده می شود، هواپیمای بوئینگ 737 است. این هواپیمای باریک و کوچک دارای یک راهرو است و ظرفیتی برابر با 130 مسافر دارد. طی 20 سال اخیر هیچ گزارشی مبنی بر خرابی و وقوع حادثه در مورد این هواپیما منتشر نشده است و می توان گفت که این هواپیما از نظر ایمنی در رتبه بالایی قرار دارد.

هواپیمای بوئینگ 737 دارای دو عدد موتور توربوفن است که در قسمت زیرین بال ها تعبیه شده است. این هواپیما برای مسافت های کوتاه و متوسط مورد استفاده قرار می گیرند و به عنوان یکی از کم مصرف ترین هواپیماهای موجود در ناوگان هوایی ایران محسوب می شوند. بدنه این هواپیما به صورتی طراحی شده است که با مصرف سوخت کمتر بیشترین مسافت را طی کند. در حال حاضر ایرلاین های ایران ایر، کاسپین، کیش ایر، آسمان، تابان، وارش، ساها و سپهران از این هواپیما استفاده می کنند.

هواپیمای ایرباس A340

ایرباسA340

در لیست هواپیماهای موجود در کشو ایران هواپیمای ایرباس A340 نیز به چشم می خورد. بر اساس آمار جهانی اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی جهان، تا کنون هیچ حادثه ای در مورد این هواپیما گزارش نشده است و این یک امتیاز بزرگ برای شرکت ایرباس و هواپیمای ایرباس A340 محسوب می شود.

این هواپیما قابلیت حمل تعداد زیادی مسافر را دارد و برای مسیرهای طولانی بهترین انتخاب است. ظرفیت این هواپیما برابر با 300 مسافر است و با استفاده از چهار موتور توربوفن در زیر بال پرواز می کند. از جمله ایرلاین هایی که از هواپیمای ایرباس A340 در ناوگان هوایی خود استفاده می کنند می توان به ماهان، معراج و آسمان اشاره کرد. شرکت هواپیمایی ماهان بیش از 10 ایرباس A340 و شرکت هواپیمایی آسمان یک فروند ایرباس A340 دارد.

هواپیمای بوئینگ 757

بوئینگ757

و اما آخرین مدل از امن ترین هواپیماهای مورد استفاده در ناوگان هوایی ایران، هواپیمای بوئینگ 757 است که به عنوان یکی از ایمن ترین هواپیماهای موجود در جهان شناخته می شود. ظرفیت این هواپیما در حدود 300 نفر است و صندلی های آن به صورت دو ردیف سه تایی در راهرو چیده شده است. اولین هواپیمای بوئینگ 757 در حدود 36 سال پیش ساخته شد و در این سال ها تنها چند مورد سانحه در مورد این هواپیما گزارش شده است.

هواپیمای بوئینگ 757 یکی از بزرگترین هواپیماهایی است که تنها یک راهرو دارد. این هواپیما با استفاده از دو عدد موتور توربوفن که در زیر بال ها قرار دارد پرواز می کند. از این هواپیما معمولا برای مسیرهای کوتاه استفاده می شود و مصرف سوخت بسیار پائینی دارد. جنس بدنه این هواپیما از مواد کامپوزیتی ساخته شده است و وزن کمی دارد. هم اکنون شرکت تابان تنها ایرلاینی است که از این هواپیما استفاده می کند.

بهترین و امن ترین ایرلاین های ایرانی

یک ایرلاین تمامی مسئولیت ایمنی و رفاه مسافران را بر عهده دارد و اگر قصد سفر دارید و می خواهید یک سفر هوایی ایمن و راحت داشته باشید بهتر است درباره سوابق ایرلاین ها اطلاعاتی را کسب نمائید. ایرلاین های بسیاری در کشور ایران فعالیت دارند. در این بخش به معرفی چند ایرلاین نام آشنا و معتبر را معرفی خواهیم کرد:

هواپیمایی ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان از جمله بهترین ایرلاین های فعال در کشور ایران است که خدمات خود را مطابق با استانداردهای بین المللی به مسافران ارائه می نماید. شرکت ماهان یکی از مجهزترین مسیرهای هوایی را در اختیار دارد و به همین دلیل بسیاری از مسافران خارجی ترجیح می دهند سفرهای داخلی خود در کشور ایران را با این ایرلاین انجام دهند.

هواپیماهای مورد استفاده توسط این ایرلاین دارای فضای کافی و صندلی های راحت هستند و محیط مناسبی برای استراحت مسافران فراهم نموده اند. شرکت ماهان یکی از امن ترین شرکت های هواپیمایی فعال در کشور ایران محسوب می شود و در ناوگان هوایی ایران توانسته است افتخارات بسیاری را به نام خود ثبت کند. شرکت ماهان یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین شرکت های هواپیمایی ایران شناخته می شود.

هواپیمایی ایران ایر

از جمله شرکت های نام آشنا و معروف در ناوگان هوایی کشور ایران، شرکت هواپیمایی ایران ایر است. شرکت هواپیمایی ایران ایر یکی از قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی فعال در کشور ایران است. شرکت ایران ایر که با سابقا با نام هما معروف بوده است یکی از قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی ایران است و از نظر کیفیت خدمات و ایمنی در رتبه دوم قرار دارد.

خرید بلیط هواپیما و تجربه سفری امن با بلیط کده

مهمترین بخش ایمنی و آرامش پرواز به ایرلاین و خدماتی که به مسافران ارائه می دهند مربوط می شود. چرا که تمامی مسئولیت پرواز بر عهده ایرلاین ها است نه شرکت سازنده هواپیما. از این رو با شناخت ایمن ترین و بهترین ایرلاین های کشور ایران می توانید با خیالی آسوده به سفر بروید.

در زمان خرید بلیط هواپیما از سایت بلیط کده می توانید در قسمت فیلترینگ ایرلاین مورد نظرتان را انتخاب نموده و بلیط خود را به صورت آنلاین خریداری کنید. در این مقاله امن ترین هواپیماهای ایران و ایرلاین هایی که از این هواپیما استفاده می کنند را معرفی نمودیم و دانستیم هواپیماهایی که در ناوگان های هوایی معروف و معتبر مورد استفاده قرار می گیرند از جمله هواپیماهای ایمن و کم خطر در جهان محسوب می شوند.

ثبت دیدگاه
دیدگاه کاربران

مطالب مرتبط

بزرگترین هواپیمای جهان
بزرگترین هواپیمای جهان

هزاران سال است که انسان ها در تلاشند تا به آسمان بروند. از تلاش های اولیه بشر با استفاده گلایدرها و...

آیا هواپیمای مسافربری چینی جای بوئینگ را در ایران می گیرد؟
آیا هواپیمای مسافربری چینی جای بوئینگ را در ایران می گیرد؟

شرکت هواپیمایی چینی سال هاست که برای سبقت گر...

وسایلی که ورودشان به کابین هواپیما ممنوع است
لیست وسایل ممنوعه به هواپیما

معمولا هر مسافر اجازه دارد تا 5 الی 7 کیلوگرم، بسته به نوع بلیط هواپیما ، بار با خود به داخل کابی...

10 نکته عجیب درباره غذای مسافران در هواپیما
10 نکته عجیب درباره غذای مسافران در هواپیما

شاید شما نیز شایعات بسیاری درباره غذای هواپیما شنیده و در سفرهای هوایی غذاهایی با رنگ و طعم متفاوت...

بالاخره بلیط هواپیما 29% گران شد یا 85%؟
بالاخره بلیط هواپیما 29% گران شد یا 85%؟

قیمت بلیط هواپیما در دو سال گذشته، از ابتدای سال 1400 تا کنون بدون هیچ گونه تغییری به فروش رسی...

آموزش پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما
آموزش پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما

اگر قصد سفر دارید و می خواهید بلیط هواپیما را با ارزان ترین قیمت ممکن خریداری کنید، بایستی در لیست...