10 نکته عجیب درباره غذای مسافران در هواپیما

10 نکته عجیب درباره غذای مسافران در هواپیما
10 نکته عجیب درباره غذای مسافران در هواپیما که باور نمی کنید
تاریخ : 07/11/2023 08:31:52 ب.ظ


شاید شما نیز شایعات بسیاری درباره غذای هواپیما شنیده و در سفرهای هوایی غذاهایی با رنگ و طعم متفاوت را تجربه کرده باشید. آیا می دانید مشکل اصلی غذای هواپیما چیست؟ آیا می شود موقع خرید بلیط هواپیما غذا را نیز انتخاب نمود؟ آیا می دانید چرا همیشه یک نوع غذا سرو می شود و معمولا غذاها طعم خوبی ندارند؟ بیشتر افرادی که با هواپیما سفر می کنند از طعم و کیفیت غذا ناراضی هستند. در این بخش 10 نکته را ذکر خواهیم کرد که حقایق جالبی درباره غذای مسافران در هواپیما را فاش می کند.

غذا در هواپیما

1- آشپز مقصر نیست، حس چشایی در ارتفاع بالا مثل همیشه کار نمی کند

بدن انسان در ارتفاع بالا بدن انسان به دلیل کاهش رطوبت هوا و فشار کم واکنش های عجیبی نشان می دهد و ممکن است حس چشایی شما نیز در حدود 30 درصد کاهش پیدا کند. به همین دلیل است که غذای هواپیما را بی مزه و گاها بد مزه حس می کنید. در برخی از کترینگ های شرکت های هواپیمایی معمولا غذاها را کمی شورتر و شیرین تر آماده می کنند تا طعم غذا بهتر شود. اما اگر غذای هواپیما همچنان باب میلتان نیست، پس پول گران بلیط هواپیما مشهد رو گردن آشپز نیاندازید.

مزه غذا در هواپیما

2- اگر می خواهید طعم غذا بهتر شود از هدفون استفاده کنید

صدای بالای هواپیما در داخل کابین بر طعم غذا و حس چشایی تان تاثیر می گذارد. به همین دلیل برای این که طعم غذا را بهتر متوجه شوید، هنگام غذا خورن هدفون را در گوشتان بگذارید. می توانید آهنگ گوش کنید و یا این که هیچ آهنگی پلی نکنید و در آرامش غذایتان را میل کنید. بنابراین به خاطر داشته باشید که حتما با خودتان یک هدفون خوب همراه داشته باشید.

3- اگر هواپیما تاخیر طولانی داشته باشد، غذاها دور ریخته می شوند

در صورتی که پرواز هواپیما 5 الی 6 ساعت تاخیر داشته باشد، غذاها دور ریخته می شوند و به جای آنها غذاهای تازه جایگزین می شوند. غذاها سالم هستند اما برای حفظ سلامت مسافران و ارائه خدمات با بهترین کیفیت غذاها عوض می شوند. غذاهایی که در طول روز آماده می شوند مختص همان روز هستند به همین دلیل نمی توان آنها را بیشتر از تاریخ تعیین شده نگه داشت.

4- غذاهای گوشتی از قبل پخته نمی شوند

هیچ گاه غذاهای گوشتی، چه گوشت قرمز باشد و چه گوشت مرغ، قبل از پرواز به طور کامل پخته نمی شوند. گوشت قرمز در کترینگ شرکت های هواپیمایی تنها 30 درصد و گوشت مرغ تنها 60 درصد پخته می شود و سپس در زمان پرواز در اجاق های موجود در هواپیما قرار داده می شوند و به طور کامل می پزند.

غذای خلبان هواپیما

5- غذای خلبان ها با غذای مسافران تفاوت دارد

معمولا برای این که مشکلی برای خلبان ها پیش نیاید، غذای خلبان ها را تازه تر و به صورت جداگانه می پزند. جان مسافران در دست خلبان است و اگر خلبان مسموم شود یا مشکلی برای وی به وجود آید، بسیار خطرناک خواهد بود. به همین دلیل غذای خلبان و کمک خلبان همیشه تازه است و با غذای مسافران تفاوت دارد.

6- در زمان پرواز کالری بیشتری از دست می دهید

در ارتفاع بالا به دلیل کاهش فشار هوا بدن کالری بیشتری از دست می دهد و اگر غذا نخورید ممکن است قند خونتان افت کرده و احساس لرزش و خستگی کنید. به همین دلیل توصیه می کنیم حتما حتی اگر غذایتان به نظرتان بد مزه است، آن را میل کنید. افرادی که میگرن دارند باید حتما غذایشان را خورده و آب کافی بنوشند. اگر غذای هواپیما را دوست ندارید یک لقمه کوچک همراهان داشته باشید و آن را در اوایل پرواز میل کنید. یک تکه کیک یا شیرینی نیز میل کنید تا قندتان افت نکند.

7- غذاهای مسافران هواپیما تازه نیستند

غذاهای هواپیما معمولا 12 تا 72 ساعت پیش از پرواز آماده می شوند و سپس به صورت منجمد به هواپیما منتقل شده و با استفاده از اجاق های مخصوص گرم می شوند. این غذاها دارای استاندارد بوده و تا 5 روز قابل استفاده هستند.

8- منوی غذای مسافران هواپیما 6 ماه الی یک سال پیش بسته می شوند

شرکت های هواپیمایی منوی پروازها را برای وعده های غذایی مختلف از 6 ماه و گاها از یک سال قبل تهیه می کنند و غذاها بر اساس منوی تعیین شده طبخ می شود. معمولا از مقرن به صرفه ترین مواد غذایی برای تهیه غذای مسافران استفاده می شود و میان وعده و نوشیدنی کنار غذا نیز از قبل تعیین می گردد.

منوی غذای هواپیما

9- توصیه می شود در هواپیما چای یا قهوه میل نکنید

معمولا مهمانداران توصیه می کنند تا مسافران با خود یک بطری کوچک آب معدنی همراه داشته باشند زیرا مخزن آب هواپیما در فواصل زمانی طولانی پر می شود و معلوم نیست که آب تازه باشد یا خیر و احتمال وجود باکتری در آب بیشتر است. به همین دلیل بهتر است در طول سفر تنها آب میل کنید.
10- هر قدر سس غذا بیشتر باشد، طعم آن بهتر خواهد شد
در ارتفاع بالا سینوس ها خشک می شوند و به همین دلیل اگر غذا خشک باشد طعم غذا کمتر احساس خواهد شد. هر قدر سس غذا بیشتر باشد، غذا خوش طعم و بهتر خواهد بود. در صورتی که می توانید با خود ادویه و سس همراه داشته باشید. البته بیشتر شرکت های هواپیمایی با توجه به این نکته سعی می کنند غذاهای خود را همراه با سس مخصوص همان غذا سرو کنند تا طعم غذا برای مسافر دلچسب تر شود.

ثبت دیدگاه
دیدگاه کاربران

مطالب مرتبط

بزرگترین هواپیمای جهان
بزرگترین هواپیمای جهان

هزاران سال است که انسان ها در تلاشند تا به آسمان بروند. از تلاش های اولیه بشر با استفاده گلایدرها و...

آیا هواپیمای مسافربری چینی جای بوئینگ را در ایران می گیرد؟
آیا هواپیمای مسافربری چینی جای بوئینگ را در ایران می گیرد؟

شرکت هواپیمایی چینی سال هاست که برای سبقت گر...

وسایلی که ورودشان به کابین هواپیما ممنوع است
لیست وسایل ممنوعه به هواپیما

معمولا هر مسافر اجازه دارد تا 5 الی 7 کیلوگرم، بسته به نوع بلیط هواپیما ، بار با خود به داخل کابی...

بالاخره بلیط هواپیما 29% گران شد یا 85%؟
بالاخره بلیط هواپیما 29% گران شد یا 85%؟

قیمت بلیط هواپیما در دو سال گذشته، از ابتدای سال 1400 تا کنون بدون هیچ گونه تغییری به فروش رسی...

آموزش پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما
آموزش پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما

اگر قصد سفر دارید و می خواهید بلیط هواپیما را با ارزان ترین قیمت ممکن خریداری کنید، بایستی در لیست...

سفر با هواپیما یا قطار؟
سفر با هواپیما بهتر است یا قطار

وقتی صحبت از سفر به میان می آید، همه ما می خواهیم با کمترین تلاش ممکن و در سریع ترین زمان به مقصد ...