بهترین استان برای مسافرت در عید نوروز

بهترین استان برای سفر نوروزی
اصفهان، شیراز، شهر جهانی یزد و بسیاری از شهر های دیگر در ایران هستند که نباید آن ها را از دست دهید
تاریخ : 01/26/2023 11:05:27 ق.ظ

تا چشم به هم بزنیم زمستان هم به پایان رسیده و زمان عید نوروز شده و بازار مسافرت های آن داغ است. پس از یک سال کار و زحمت و شلوغی حق دارید خسته باشید و از تعطیلات نوروزی لذت ببرید. اما بهترین مکان برای سفر نوروزی در ایران کجاست؟

اولین کلمه ای که با شنیدن نام سفر عید به ذهنمان می رسد شمال است. کلمه بعدی چیست؟ کلمه بعدی ترافیک است. اما مردم دیگر مانند قبل سفر خود را به شمال محدود نکرده و مقاصد زیبای دیگری از کشور را برای سفر نوروزی خود انتخاب می کنند.

ما می خواهیم این سؤال کلیشه ای را از شما بپرسیم. چرا به جای شهرهای شلوغ شمالی از شهرهای دیگر دیدن نمی کنید؟ شهرهای ایران واقعاً مکان های زیبای زیادی برای سفرهای داخلی در عید دارد. در زیر به معرفی بهترین استان ها برای مسافرت در ایام عید نوروز می پردازیم. البته منظورمان شهرهای زیبایی است که می توانید در سفر به نوروز از آنها لذت ببرید.

در تعطیلات عید نوروز امسال کجا بریم؟

نوروز همیشه یکی از هیجان انگیزترین ایام سال است و سفر در ایام حس دیگری دارد. هنگام انتخاب مقصد سفر، اغلب گیج می شویم و هر یک از اعضای خانواده نظری را ارائه می دهند. اما به نظر شما در ایام نوروز به کدام شهرهای کشور بهتر است بروید؟ در واقع آب و هوای شهری که می خواهیم به آن سفر کنیم بسیار مهم است و اگر به دنبال یک سفر ارزان هستید، چه چیزی بهتر از سفر داخلی؟ اول از همه، اگر می خواهید با کمبود بلیط مواجه نشوید، در اسرع وقت بلیط را به صورت آنلاین از سایت بلیط کده رزرو کنید. چون مثلا خرید بلیط هواپیما همیشه طرفدار دارد و این تقاضا در ایام نوروز بیشتر هم می شود!

بهترین مکان برای سفر داخلی در عید چطور جایی است؟

بهترین مکان برای سفرهای داخلی در تعطیلات، شهر یا مکانی است که هنوز به آن سفر نکرده اید. چند نفر تجربه سفر به تمام شهرهای ایران را دارند؟ هر شهری از ایران می تواند بهترین مقصد سفرهای داخلی در نوروز باشد و سورپرایزهایی برای شما به دنبال دارد. این می تواند یک شهر باشد، شاید یک مکان منحصربه فرد که در ادامه یک به یک به معرفی آن می پردازیم.

با سفر به شهرهای مختلف ایران تجربیات جالبی کسب می کنید. تجربیاتی که نه تنها لذت بخش هستند، بلکه گام مهمی در جهت افزایش آگاهی اجتماعی، فرهنگی و فکری شما خواهند بود. با مردم شهرهای مختلف و سنت ها و فرهنگ زیبای آنها آشنا می شوید. طعم غذاهای جذاب و خاص آنها را خواهید چشید و مهمان نوازی و مهربانی آنها را لمس خواهید کرد.

اگر این تصور را دارید که برخی از شهرهای ایران امکانات کافی برای تفریح ​​و استراحت شما ندارند، سخت در اشتباهید. پس از انتخاب مکان مورد نظر، جستجوی ساده برای یافتن امکانات رفاهی و تفریحی محل کافی است تا با گزینه های زیادی روبرو شوید.

اصفهان نصف جهان

اصفهان در نوروز


اصفهان یکی از زیباترین شهرهای کشور است که در هر زمانی از سال می توان با خرید بلیط هواپیما اصفهان از آن دیدن کرد. اصفهان شهری با معماری جالب و تحسین برانگیز، خرابه های تاریخی معروف، هوای خوب و کاخ ها، مساجد و مناره های فراوان است. اینها آثار فرهنگی و تاریخی است که اصفهان را نصف جهان کرده است.

اصفهان را باید موزه ای زنده بدانیم که هر خیابان آن حرف تازه ای برای گفتن دارد. اصفهان در تمام فصول سال شلوغ است؛ ولی در بهار این ازدحام بیشتر دیده می شود.

حال و هوای اصفهان در ایام نوروز جذابیت خاص خود را دارد و اگر سری به سی و سه پل بزنید، مطمئناً حس شعر و شاعری به شما دست خواهد داد. مسجد شیخ لطف الله، عالی کاپو، عمارت توحید، عمارت چهلستون، هشت از بهترین مکان های اصفهان هستند که بازدید از آن در ایام نوروز خالی از لطف نیست.

دیدنی ترین شهر ایران شیراز

حافظیه شیراز در نوروز


برای وصف شیراز همین جمله بس است که شاعر می گوید خوشا شیراز و وصف بی مثالش! باغ دلگشا و بهار نارنج در ایام نوروز در شیراز دل هر مسافری را بدون شک خواهد برد. در حالی که شیراز همیشه دیدنی است، چه زمانی بهتر از تعطیلات نوروز که برای بازدید از آرامگاه سعدی یا قلعه کریم خان وقت بگذاریم؟

شهری که گردشگران از سراسر جهان آن را گنج می بینند؛ ولی بعضی از مردم ما آن را بوسیده و رها کرده اند تا به دست فراموشی سپرده شود. واقعاً قدر شیراز را نمی دانیم. جاذبه های گردشگری در این شهر به قدری زیاد است که احتمالاً سفر شما شامل قسمت های مختلف جنگ ستارگان یا هری پاتر خواهد بود و برای دیدن جذاب ترین مکان ها باید بارها به این شهر سفر کنید.

البته در نوروز زمان کافی برای دیدن تمام دیدنی های شهر خواهید داشت. می توانید با یافتن قیمت بلیط هواپیما شیراز سفر ارزان و ایمنی به این شهر تاریخی و زیبا داشته باشید. در سفر خود به شیراز می توانید از مکان هایی چون آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، آرامگاه خواجوی کرمانی، ارگ کریم خان، باغ هفت تن، باغ تخت، باغ چهل تن، باغ عفیف آباد، باغ جهان نما، باغ ایرم، باغ دلگشا، باغ نارنجستان قوام، خانه های صالحی، چاه مرتاض علی و حمام باغ نشاط و... دیدن کنید. البته بازدید از شیراز به این موارد محدود نمی شود، پس مطمئن شوید که در 12 روز تعطیلات نوروزی تمام وقت شما در بازدید از این مکان ها پر می شود و سرگرم هستید.

شهر جهانی یزد

یزد در نوروز


یکی از شهرهای کشور است که از دیدن جاذبه های آن خسته نمی شوید یزد است. شهر یزد همیشه چیزهایی دارد که شما را شگفت زده کند. زیبایی یزد به حدی است که نمی توان مرزی برای آن مشخص کرد.

از شیرین زبانی یزدی گرفته تا آثار تاریخی و جهانی و خونگرمی و مهمان نوازی مردمانش، همه اینها جاذبه هایی است که شما را به دیدن آنها وادار می کند.

شهر یزد در سال 2016 به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و دومین شهر تاریخی جهان محسوب می شود. اگر قبلاً آن را نمی دانستید، باید بگوییم که یزد به معنای پاک و مقدس یا سرزمین خداست.

در واقع از جهاتی به شهری که مردم را به خدا نزدیک می کند هم می گویند. قدم زدن در کوچه پس کوچه های گلی و گلزارهای یزد حال و هوای بسیار خوبی دارد و به خصوص اگر در فصل نوروز به آنها سر بزنید، از هوای مطبوع بهاری یزد نیز لذت خواهید برد.

شاید به همین دلیل است که یزد را نگین کویر ایران می نامند! در سفر به یزد حتماً از مسجد جامع کبیر، مسجد ملا اسماعیل، مسجد امیر چخماق، باغ دولت آباد، خانه ملک التجار، آب انبار شش بادگیر و برج ساعت دیدن کنید.

تفریحات سالم در محلات

محلات در نوروز


ایرانیان از همه شهرها برای استراحت سالم به اینجا می آیند، چرا که محلات در فصل بهار آب و هوا و طبیعت فوق العاده ای دارد. البته ممکن است در ایام تعطیلات این مکان کمی بیشتر از حد معمول شلوغ باشد، اما اگر قصد سفر در تعطیلات را ندارید، توصیه می کنیم در اردیبهشت ماه حداقل 3 تا 4 روز به محلات سفر کنید. از هر کسی که برای یک بار به محلات سفر کرده سؤال کنید بدون شک آن را شایسته قرار گرفتن در لیست برترین مقاصد سفرهای داخلی در می داند.

شهر تاریخی کرمان

استان کرمان به خاطر دیوار تاریخی و بزرگترین سازه خشتی جهان شهرت جهانی دارد. شهر شعر و افسانه، تل ابلیس، تپه یحی و شهداد یکی از زیباترین مناظر جهان در این شهر جای گرفته است! اگر مسافری در دل تاریخ و تمدن کهن ایران هستید، کرمان بهترین شهر برای سفر شماست. بهترین زمان برای سفر به کرمان ایام نوروز و عید است که هوا خیلی گرم نیست.

سفر به سرزمین آبشارها، استان لرستان

یکی از بهترین جاهای دیدنی در ایام عید استان لرستان است. استان لرستان مملو از دره های شگفت انگیز، آبشارهای زیبا و جنگل های زیبا و دست نخورده است. علاوه بر این، بناهایی مانند قلعه فلک و الافلاک نیز نام تاریخی را به این شهر داده اند.

در سفر به کرمان حتما از مسجد ملک دیدن کنید. مسجد ملک یکی از بناهای مقدس گذشته ایرانیان و یکی از مهمترین آثار تاریخی کرمان است که در سال 478 میلادی ساخته شده است. این بنا به دستور شاه توران سلجوقی تأسیس شد. از دیگر بناهای تاریخی کرمان می توان به مسجد جامع مظفری و مسجد پامنار اشاره کرد که قدمت آن به قرن هشتم می رسد.

بارگاه امام رضا (ع)

مشهد در نوروز


مشهد همیشه یکی از شلوغ ترین شهرهای کشور است و در هر زمان از سال پرواز تهران به مشهد و مسیرهای قطار آن شلوغ است. اما سفر نوروزی به مشهد و گذراندن سال در کنار پنجره فولاد و گنبد طلایی امام رضا حس دیگری دارد. مجتمع رضوی مشهد در طول سال میزبان مسافران داخلی و خارجی زیادی است و آنقدر چشمگیر است که از شلوغی آن خسته نمی شوید.

آرامشی که در نزدیکی درگاه امام رضا خواهید یافت، خستگی یک سفر طولانی را برطرف می کند و چه زمانی بهتر از نوروز برای سفر به مشهد؟ در سفر خود می توانید از تمامی اماکن دیدنی، تاریخی و تفریحی مشهد دیدن کنید و سفری خوش داشته باشید.

سایر مکان های دیدنی مشهد مانند روستای پاژ، طرقبه، باغ وحش وکیل آباد، باغ وحش وکیل آباد، غار و سد کارده، روستای تغندر، پارک جنگلی، موزه مردم شناسی، آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی را به لیست مکان های دیدنی خود در مشهد اضافه کنید.

با خرید بلیط هواپیما مشهد از سایت بلیط کده از تخفیفات ویژه سایت برخوردار شوید، کافیست قسمت پیشنهادات ویژه را دنبال کنید.

گیلان مقصدی زیبا و خاطره انگیز

سفر به شمال کشور همیشه پرطرفدار است و مکان های خاص خود را دارد. اما چگونه می توان در تعطیلات نوروز از منطقه سرسبز شمال بازدید نکرد؟ گیلان به دلیل آب و هوا معتدل، مردمانی مهمان نواز و خون گرم یکی از بهترین مقاصد سفر نوروزی است. برای تجربه یک سفر فراموش نشدنی به گیلان بهتر است عید را در نظر بگیرید.

از آب و هوای عالی آن لذت خواهید برد، باران های زیبای بهاری در پیش روی شماست و تا جایی که ممکن است برای قدم زدن در جنگل های بکر گیلان فرصت خواهید داشت. در سفر به گیلان از ماسوله رشت، عمارت کلاه فرنگی رشت، سد و دریاچه سقالکسار، باغ محتشم، خانه میرزا کوچک خان جنگلی، بقعه دانای علی، موزه میراث روستایی، پارک جنگلی سراوان، تالاب انزلی، جنگل اسالم، قلعه رودخان فومن و ... بنا به علاقه خود و اطرافیان ممکن است بازدید کنید.

طبیعتی آرامش بخش در مازندران ایران

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین شهرهای کشور که طبیعت بکر و زیبای آن چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند مازندران است. تورهای زیادی در طول سال برای بازدید از مازندران برگزار می شود، اما طبیعت بکر و رویایی، دریای سبز و جنگل های آن در نوروز دیدنی تر است. تالاب فراخین نوشهر، آبشار شاهان دشت آمل، جنگل دو هزار تنکابن، چشمه باداب سورت ساری و دشت دریاسر تنکابن از جاذبه هایی هستند که در سفر به مازندران دیدن آن را از دست ندهید.

سفر نوروزی به بوشهر

بوشهر در نوروز


انتخاب هوشمندانه در مورد بهترین مکان برای سفر نوروزی در ایران، بوشهر است. شما به راحتی و با کمترین هزینه می توانید به این شهر سفر کنید و از جای خواب و غذاهای مناسب آن استفاده نمایید.

راههای زیادی برای سفر به این شهر دارید. می توانید با ماشین به بوشهر بروید. همچنین می توانید برای خرید بلیط اتوبوس هزینه کمی بپردازید یا البته تور هوایی گران تری را انتخاب کنید.

برای اقامت در بوشهر هتل جهانگردی دلوار، هتل پاسارگاد و هتل پلاس 2 بهترین مکان ها هستند. البته ناگفته نماند که هتل یاس آپارت مقرون به صرفه تر و ارزان تر است.

از جاذبه های گردشگری بوشهر می توان به عمارت تاریخی گلشن و عمارت دهدشتی در نزدیکی ساحل اشاره کرد. عمارت تاریخی ملک بسیار زیبا و ارزشمند است، اما فقط از بیرون قابل مشاهده است. تعدادی از سربازان جنگ جهانی اول در گورستان های بریتانیا در این مکان جای گرفته اند.

دریانوردی خلیج فارس و موزه دریا توجه شما را به خود جلب می کند. در این موزه تجهیزات باستانی دریایی مانند کشتی پرسپولیس که آلمان به ناصرالدین شاه هدیه داده بود به نمایش گذاشته شده است. در عمارت کلاه فرنگی از چیزهایی مانند ظرف غذای سربازان یا بی سیم می توانید به صورت نوستالژیک دیدن کنید.

از بازار قدیمی و پر رونق بوشهر چیز زیادی باقی نمانده است، اما اگر به آثار تاریخی علاقه مند هستید، سری به بازار دهدشتی و بوشهر بزنید و خودتان از نزدیک شاهد زیبایی آن باشید. فضای دلپذیری در جنگل های نخلستان های بوشهر وجود دارد که قدم زدن در زیر درخت نخل با تابش آفتاب بهاری بر چهره شما فراموش نشدنی است. ناگفته نماند که هر کسی به این شهر مسافرت می کند بدون خرید چند جعبه خرما از آن جا بر نمی گردد.

از آنجا به بازار ماهی فروشان که معروف به بهشت ​​ غذاهای دریایی است بروید. سپس به ساحل بوشهر رفته و مطمن باشید هر چقدر آنجا بنشینید، خسته نمی شوید. ساحل بوشهر امکانات مدرن و خاصی ندارد اما بی نقص و دیدنی است. شاید در مورد ویژگی خاص ساحل بوشهر شنیده باشید، تجربه بصری خاصی که نظیر آن را نمی توان در جای دیگر دید. از آنجایی که بوشهر از سطح دریا پایین است، حس می کنید که کشتی ها به جای وسط اقیانوس در خط افق شناور هستند.

عصرها در ساحل بنشینید و به هیچ مشکلی فکر نکنید. سپس به یک رستوران بروید و روز را با طعم خاویار یا ماهی سرخ شده به پایان برسانید.

ثبت دیدگاه
دیدگاه کاربران

مطالب مرتبط

جاهای دیدنی اصفهان
جاهای دیدنی اصفهان

شهر اصفهان شهری تاریخی است و جاذبه های دیدنی و تاریخی متعددی دارد. شهر اصفهان تابستانی گرم و زمستا...

جاهای دیدنی شیراز
جاهای دیدنی شیراز

شهر شیراز، شهر بهار نارنج و شعر و هنر است. هنگامی که به شیراز سفر می کنید لیست بلندی از جاهای دیدن...

جاهای دیدنی مشهد
جاهای دیدنی مشهد

مشهد یکی از مهمترین مقاصد گردشگری که طیف های مختلفی به این شهر سفر می کنند. سالانه افراد بسیاری بر...

مکان های گردشگری تهران
مکان های دیدنی تهران

تهران به عنوان پایتخت ایران برای بیش از دو قرن توانسته در همزیستی متناقض بین مدرنیته و سنت، فقیر و ...

جاذبه های گردشگری خلیج فارس
جاذبه های گردشگری خلیج فارس

چه در حال تماشای غروب خورشید بر فراز کرانه های جنوب ایران باشید و چه در حال تقلا بر روی ویرانه های ...