جاهای دیدنی مشهد

جاهای دیدنی مشهد
جاهای دیدنی مشهد بسیار متتفاوت است.مکان های مذهبی، فرهنگی و زیبایی های طبیعی از جمله اصلی ترین آنهاست که به بررسی مکان های جدیدی که نمی دانید خواهیم پرداخت
تاریخ : 05/24/2023 04:37:56 ب.ظ

مشهد یکی از مهمترین مقاصد گردشگری که طیف های مختلفی به این شهر سفر می کنند. سالانه افراد بسیاری برای زیارت حرم مطهر امام رضای (ع) به این شهر سفر می کنند. اما علاوه بر زیارت حرم اما رضا جاهای دیدنی مشهد محدود به چند مکان نمی شود و این شهر جاذبه های گردشگری و تفریح بسیاری دارد که بازدید از آنها خالی از لطف نیست. جاهای دیدنی مشهد در نوع های تاریخی و طبیعی، فرهنگی و .. وجود دارد، بنابراین باید برنامه سفر و خرید بلیط هواپیما خود را طوری بچینید که زمان کافی برای بازدید از آنها را داشته باشید و با مشکل کمبود وقت مواجه نشوید. پس قبل از خرید بلیط هواپیما مشهد حتماً این مقاله را به دقت بخواهند تا اطلاعات کاملی از جاهای دیدنی مشهد به دست آورید. در این صورت می توانید سفر متفاوتی را برای همراهان خود رقم بزنید.

مسجد گوهرشاد مشهد

مسجد گوهرشاد مشهد

آدرس: مشهد، قسمت جنوبی حرم مطهر رضوی، مسجد گوهرشاد
شماره تماس: 05132232222
ساعت بازدید: همه روزه به صورت شبانه روزی

مسجد گوهرشاد یکی از مسجدهای قدیمی و تاریخی مشهد است که بر اساس معماری اصیل ایرانی و اسلامی ساخته شده است. این مسجد در دوران تیموریان ساخته شده و به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی مشهد شناخته می شود. مسجد گوهر شاد در بخش جنوب حرم مطهر امام رضا (ع) واقع شده است. این مسجد چهار ایوان دارد و مساحت آن در حدود 9400 متر مربع است. مسجد گوهرشاد وسیع ترین و بزرگترین مسجد موجود در مجموعه آستان قدس رضوی است و از نظر قدمت از تمامی صحن های این مجموعه قدیمی تر است.

داخل مسجد گوهرشاد مشهد

از جمله ایوان های این مسجد عبارت است از ایوان مقصوره به طول 35 متر، ایوان شرقی، ایوان غربی و ایوان شمالی. معماری هر یک از ایوان ها خاص و منحصر به فرد است و توسط اساتید بزرگ ایرانی طراحی شده است. خط نوشته ها و طاق های زیبایی در هر یک از این ایوان ها به چشم می خورد که هر یک نشان از هنر و فرهنگ غنی ایرانی دارد. تمامی شبستان های مسجد گوهرشاد به صورت قرینه در ایوان ها ساخته شده اند و هر یک به دوره خاصی از تاریخ تعلق دارند. شبستان گرم، شبستان تبریزی، شبستان نهاوندی، شبستان سبزواری، شبستان میلانی، شبستان نجف آبادی و شبستان علوی از جمله شبستان های هفت گانه مسجد گوهرشاد هستند.

پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد

آدرس: مشهد، میدان آزادی، بلوار وکیل آباد، پارک ملت
شماره تماس: 05136094986
ساعت بازدید پارک: همه روزه به صورت شبانه روزی
ساعت فعالیت شهربازی: همه روزه از ساعت 16 الی 1 بامداد

یکی از بهترین مکان های تفریحی و گردشی در شهر مشهد که به تمام گردشگران توصیه می کنیم، پارک ملت است. این پارک 72 هکتار وسعت دارد و بیش از 35 هزار درخت قدیمی در این پارک وجود دارد و فضای پارک را بسیار زیبا و دیدنی کرده است. این پارک در قسمت غربی شهر مشهد واقع شده است و چندین ورودی دارد که به راحتی می توان با استفاده از تاکسی یا اتوبوس و مترو به این پارک رفت و ساعاتی را در آن به گشت و گذار پرداخت.

داخل پارک ملت مشهد

یکی از بخش های مهیج و جذاب پارک ملت، شهربازی پارک است. این شهربازی در سال 1351 تاسیس شد و بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه در این پارک قرار گرفته است. قطر این چرخ و فلک 80 متر است و در سال 1384 راه اندازی شد. از دیگر وسایل بازی این شهربازی عبارت است از اسکیت بورد، آکروجت فضایی، تاپ اسپین، ترن هوایی، سورتمه، حریم وحشت، فایربال، صندلی فضایی و ... در این شهر بازی برای تمام اعضای خانواده از کودکان تا افراد بزرگسال وسایل بازی متنوع و جذابی وجود دارد و تمام افراد با هر سلیقه ای از این شهر بازی لذت خواهند برد و لحظات به یادماندنی را تجربه خواهند کرد.

پارک کوه سنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد

آدرس: مشهد، بزرگراه کلانتری، پارک کوهسنگی مشهد
شماره تماس: 05137240226
ساعت بازدید: همه روزه به صورت شبانه روزی

کوهسنگی مشهد یادگار دوران شاه عباس صفوی است و امروزه به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی و تفریحی مشهد شناخته می شود. آب و هوای این منطقه بسیار دلچسب و بی نظیر است و بسیاری از گردشگران این پارک را برای دیزی سراهای معروف و خوشمزه آن انتخاب می کنند. دیزی کوهسنگی با سایر دیزی ها متفاوت است. در دیزی سراهای این پارک، دیزی را در ظروف سنتی سنگی می پزند و با همان ظروف برای مشتریان سرو می کنند. دیزی که در ظروف سنگی پخته می شود طعم بی نظیر و منحصر به فردی دارد که قابل توصیف نیست.

داخل پارگ گوهسنگی مشهد

پس از آن که دیزی خوشمزه را میل کردید نوبت آن است که بستنی های بسیار خوش طعم و معروف کوهسنگی را امتحان کنید. در این پارک امکانات تفریحی برای کودکان و بزرگسالان نیز در نظر گرفته شده است. بانجی جامپینگ، پارک بازی کودکان، موزه و تصاویر سه بعدی از جمله تفریحاتی هستند که برای کودکان و سرگرم کردن آنها مناسب هستند. در غرفه های صنایع دستی می توانید انواع ظروف سنگی را خریداری کنید و سوغات ببرید. روشن کردن آتش و برپا کردن منقل در این پارک ممنوع است.

شاندیز در نزدییکی مشهد

دهکده ییلاقی شاندیز مشهد

آدرس: 18 کیلومتری شهر مشهد، بخش شاندیز، دهکده ییلاقی شاندیز

شاندیز از مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای اطراف شهر مشهد به شمار می آید و به دلیل رودهای خروشان و پوشش گیاهی متنوع در فصول مختلف سال بسیار زیبا و دیدنی است. این منطقه در هر فصل از سال حال و هوای بی نظیری دارد و طبیعت زیبای آن برای گردش و تفریح فوق العاده است. از دیدنی های این منطقه می توان به پارک جنگلی شاندیز، پدیده شاندیز، بوستان دوچرخه کوهستان شاندیز، روستای زشک، روستای خادر، روستای ابرده و قلعه تاریخی شاهان دژ اشاره کرد.

کباب در شاندیز مشهد

یکی از بهترین رستوران های این منطقه، رستوران پدیده شاندیز است که شهرت بسیاری داشته و غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذی سرو می کند. بسیاری از مردم مشهد برای تفریح و در روزهای پایانی هفته به این منطقه می روند، به همین دلیل در روزهای تعطیل و آخر هفته این منطقه بسیار شلوغ است. از دیگر رستوران های این منطقه عبارت است از رستوران ارم شاندیز، رستوران هوایی دهکده شاندیز، رستوران تخت جمشید شاندیز، رستوران حاج حسن شاندیز و رستوران حسین شیشلیکی شاندیز. تفریحات متنوعی در منطقه شاندیز برای گردشگران در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال کارتینگ، سوار کاری، سرزمین موج های خروشان و پاراموتور از جمله تفریحاتی هستند که در منطقه ییلاقی شاندیز می توانید از آنها لذت ببرید.

چالیدره در نزدیک مشهد

چالیدره مشهد

آدرس: مشهد، طرقبه، کیلومتر 2 جاده نغندر، چالیدره مشهد
شماره تماس: 05131424
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 9 صبح الی 2 بامداد

مجموعه تفریحی و گردشی چالیدره یکی از جاهای دیدنی اطراف مشهد است. این مجموعه از امکانات تفریحی و رفاهی متعددی برخوردار است و گردشگران می توانند نیمی از روز را در این منطقه خوش آب و هوا به تفریح بپردازند. تفریحاتی از قبیل قایق سواری، ماهیگیری، گردش در اطراف دریاچه و رستوران های شیک و مجلل در این مجموعه فراهم شده است. برای ورود به مجموعه چالیدره هیچ هزینه ورودی از شما دریافت نخواهد شد. تنها هزینه ای که می پردازید برای پارک خودرو است.

تله کابین چالیدره مشهد

در این مجموعه آلاچیق و نیمکت های متعددی وجود دارد که می توانید در آن استراحت کنید. برای کودکان نیز وسایل بازی و تفریح در این مجموعه فراهم شده است تا سرگرم شوند و اوقات خوشی را در این مجموعه تجربه کنند. یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات مجموعه چالیدره غواصی در دریاچه است. برای غواصی نیازی نیست شما دوره غواصی را پشت سر گذاشته باشید. مربی شما را همراهی خواهد کرد و هرآنچه که نیاز است بدانید را به شما آموزش می دهد. از امکانات تفریحی این مجموعه ترن کوهستان، تله سیژ، تله کابین، ماساژ ماهی، بانجی جامپینگ، زیپ لاین، سافاری، کارتینگو باگی سواری، زورب بال، لنج سواری، و موتور ATV هستند که لحظاتی شاد و مفرح را برای گردشگران به ارمغان می آورند.

آرامگاه فردوسی در نزدیکی مشهد

آرامگاه فردوسی

آدرس: خراسان رضوی، 20 کیلومتری شمال مشهد، شهر توس، انتهای بلوار بهارستان
شماره تماس: 05132663825
ساعت بازدید: از ساعت 9 صبح الی 17

آرامگاه شاعر بزرگ ایرانی، ابوالقاسم فردوسی در 20 کیلومتری مشهد و در شهر توس قرار دارد. مساحت آرامگاه برابر با 6 هکتار است و از مهمترین بخش های آن می توان به باغ آرامگاه، یادبود فردوسی، استخر، کتابخانه، موزه و آرامگاه مهدی اخوان ثالث اشاره کرد. تندیس حکیم فردوسی در ضلع جنوبی این مجموعه قرار دارد و اثری از استاد ابولحسن صدیقی است. در چهار وجه بنای آرامگاه، لوح های مرمری وجود دارد که بر روی آنها اشعاری از شاهنامه حک شده است.

قبر فردوسی در طوس

بر روی سنگ قبر حکیم ابوالقاسم فردوسی سنگی از جنس مرمر قرار داده شده است. این سنگ ابعادی برابر با یک متر در یک متر و نیم دارد و ارتفاع آن نیز به نیم متر می رسد. بر روی سنگ قبر تاریخ ولادت و وفات این شاعر بزرگ ایرانی حک شده است. پیکر استاد محمدرضا شجریان نیز در سال 1399 در جوار آرامگاه شاعر بزرگ ایران، مهدی اخوان ثالث به خاک سپرده شد. استاد شجریان در مهر ماه سال 1399 چشم از جهان فروبست و پیکر ایشان به توس منتقل شد.

باغ گیاهشناسی مشهد

باغ گیاه شناسی مشهد

آدرس: مشهد، بلوار جمهوری اسلامی، حد فاصل چهارراه مقدم و میدان غذیر، باغ گیاه شناسی مشهد
شماره تماس: 05133495001
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 8 صبح الی 24

از دیگر جاهای دیدنی شهر مشهد، باغ گیاه شناسی مشهد است. این باغ 11 کلکسیون دارد که از آن جمله می توان به باغ های صخره ای، کلکسیون گیاهان دارویی و معطر، جشنواره دائمی گل های داوودی، کلکسیون نهالستان و گلخانه های تولیدی، باغ رز، بانک بذر و ژنوم گیاهی، باغ میوه های بومی ایران، سیستماتیک و آربراتوم، بخش آموزشی و نمایشی، بخش آسیای میانه، بخش سوزنی برگان، بخش ایران و توران اشاره کرد.

داخل باغ گیاهشناسی مشهد

از امکانات موجود در این باغ برکه ماهیگیری است که گردشگران می توانند با لوازمی که مجموعه در اختیار آنها قرار می دهد، ماهیگیری کنند و در همان محل ماهی را طبخ کرده و میل کنند. پارک دایناسور و باغ ماجراجویی برای کودکان و نوجوانان از دیگر بخش های مفرح و جذاب این باغ است. در زمان گردش در باغ از دهکده صنایع دستی و خانه های روستایی نیز دیدن کنید. پس از گردش در باغ می توانید به کافه و دمنوش سرا و رستوران بوتانیک رفته و دقایقی را در آرامش باغ استراحت کنید.

سرزمین موج های آبی مشهد

سرزمین موج های آبی

آدرس: مشهد، قاسم آباد، بلوار اندیشه
ورودی بانوان: نبش اندیشه 81
ورودی آقایان: نبش اندیشه 83
شماره تماس: 05136008
ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 11 الی 21

یکی از تفریحات مهیج و جذاب، تفریح در پارک آبی است. پارک آبی سرزمین موج های آبی مشهد برای تمام سنین و بانوان و آقایان مناسب است. سرزمین موج های آبی مشهد یکی از بزرگترین پارک های آبی سرپوشیده در خاورمیانه است و امکانات تفریحی و مهیج بسیار متنوعی دارد. پارک به دو بخش مجزا برای آقایان و بانوان تقسیم شده است و تمام اعضای خانواده می توانند به صورت همزمان در پارک تفریح کنند. تمامی لوازم و تجهیزات موجود در پارک استاندارد هستند و خانواده ها بدون هیچ گونه نگرانی می توانند کودکان خود را با خود به پارک آبی ببرند.

داخل سرزمین موج های آبی مشهد

از جمله امکانات تفریحی این پارک آبی می توان سرسره جت موج، سرسره سقوط آزاد، سرسره سوپر لوپ، سرسره تورنادو، سرسره تاپسی، سرسره کامیکاز، سرسره تویستر، سرسره بومرنگ، سرسره مار کبری، سرسره خانواده و سرسره سفینه را نام برد. در این مجموعه سرسره ها و انواع استخر و سونا و ... وجود دارد. برای استراحت می توانید از امکانات کافی شاپ و رستوران های موجود در مجموعه سرزمین موج های آبی استفاده کنید. دوش و رختکن نیز برای تعویض لباس و استحمام به تعداد کافی موجود است.

ثبت دیدگاه
دیدگاه کاربران
رضا
تاریخ : 05/30/2023 07:15:10 ب.ظ

فقط همینا یره؟ خیلی جاهای بهترم داره

مطالب مرتبط

جاهای دیدنی اصفهان
جاهای دیدنی اصفهان

شهر اصفهان شهری تاریخی است و جاذبه های دیدنی و تاریخی متعددی دارد. شهر اصفهان تابستانی گرم و زمستا...

جاهای دیدنی شیراز
جاهای دیدنی شیراز

شهر شیراز، شهر بهار نارنج و شعر و هنر است. هنگامی که به شیراز سفر می کنید لیست بلندی از جاهای دیدن...

مکان های گردشگری تهران
مکان های دیدنی تهران

تهران به عنوان پایتخت ایران برای بیش از دو قرن توانسته در همزیستی متناقض بین مدرنیته و سنت، فقیر و ...

بهترین استان برای سفر نوروزی
بهترین استان برای مسافرت در عید نوروز

تا چشم به هم بزنیم زمستان هم به پایان رسیده و زمان عید نوروز شده و بازار مسافرت های آن داغ است. پس...

جاذبه های گردشگری خلیج فارس
جاذبه های گردشگری خلیج فارس

چه در حال تماشای غروب خورشید بر فراز کرانه های جنوب ایران باشید و چه در حال تقلا بر روی ویرانه های ...