تفریحات دریایی کیش

تفریحات دریایی کیش
تفریحات دریایی کیش از قایق سواری تا غواصی و هر تفریح دیگر دریایی که فکرش را نمی کنید در کیش باشد
تاریخ : 05/31/2023 11:08:47 ب.ظ

یکی از جذاب ترین بخش های سفر به جزیره کیش، تفریحات دریایی کیش است. اگر اهل تفریح و هیجان باشید و به کیش بروید امکان ندارد وسوسه نشوید تا یکی از این تفریحات دریایی کیش را امتحان کنید. در جزیره کیش کلوپ های دریایی بسیاری وجود دارد که هر یک تجهیزاتی را برای تفریح گردشگران فراهم نموده است. در ادامه می خواهیم معروف ترین و محبوب ترین تفریحات دریایی کیش را به شما دوست داران ورزش و هیجان معرفی کنیم.

مطالب مرتبط

قایق سواری در کیش

قایق سواری در کیش

یکی از ساده ترین و در دسترس ترین تفریحاتی که حتی با اعضای خانواده نیز می توانید از آن لذت ببرید، قایق سواری در دریای خلیج فارس است. شاید تصور کنید که همانند شمال کشور قرار است با قایق های موتوری گشتی در دریا بزنید و دوباره به ساحل برگردید، اما در جزیره کیش چنین نیست. انواع قایق های بادبانی، پدالی، دو موتوره، پارویی و تندرو برای گردش مسافران در آب های خلیج فارس وجود دارد. پس وقتی قصد خرید بلیط هواپیما کیش را دارید می توانید به قایق سواری در کیش هم فکر کنید.

بسته به سلیقه و میزان هیجانی که انتظار دارید می توانید نوع قایق را انتخاب کنید و از گردش در دریا لذت ببرید. نوع دیگری از قایق ها جذاب و هیجان انگیز جزیره، قایق های کف شیشه ای هستند که هنگام سواری می توانید زیر آب و موجودات آبزی و ماهیان را تماشا کنید. اسکله تفریحی کیش، پارک ساحلی مرجان و ساحل سیمرغ از جمله سواحلی هستند که می توانید قایق سواری کنید.

هزینه گردش با قایق های پدالی و موتوری از 30 هزار تومان شروع می شود و بسته به نوع قایق متفاوت خواهد بود. مدت زمان گردش با قایق در مدل های مختلف از 10 دقیقه تا 30 دقیقه متغیر است. قایق سواری یکی از ارزان ترین تفریحات دریایی کیش است.

چتر پاراسل

چتر پاراسل

اگر به دنبال هیجان بیشتری هستید و می خواهید بر فراز دریای خلیج فارس پرواز کنید حتما چتر پاراسل را از دست ندهید. این چترها به یک قایق وصل هستند و با حرکت قایق چتر از روی زمان بلند شده و بر بالای آب دریا به پرواز درمی آید. معمولا فردی که قایق را هدایت می کند سرعت قایق را طوری تنظیم می کند تا چتر بیشتر حرکت کند و حی هیجان بیشتری را به فرد منتقل نماید. در صورتی که فرد هیجان بیشتری بخواهد می تواند به داخل آب فرود آمده و دوباره با بالا برود. با تفریح چتر پاراسل لذت پرواز و شنا را همزمان تجربه خواهید کرد. برای پاراسل سواری می توانید به اسکله تفریحی کیش، ساحل دامون، ساحل سیمرغ و ساحل مرجان بروید تا از پر هیجات ترین تفریحات دریایی کیش لذت ببرید.

قیمت بلیط چتر پاراسل از 120 هزار تومان شروع می شود و بسته به تک نفره یا دو نفره بودن آن متغیر خواهد بود. مدت زمان گشت زنی در دریا 30 دقیقه و مدت زمان پرواز 8 الی 10 دقیقه است. این تجربه شبیه این است که بلیط هواپیما خریده اید.

جت اسکی در کیش

جت اسکی

از دیگر تفریحات دریایی مهیج و محبوب جزیره کیش، جت اسکی است. افرادی که به دنبال سرعت و هیجان هستند و به دنبال این هستند که آدرنالین خونشان به بالاترین سطح خود برسد، نباید این تفریح را فراموش کنند. معمولا بیشتر جت اسکی ها دو نفره هستند و می توانید همراه با دوست یا شریک زندگی تان این تفریح بی نظیر را تجربه کنید و خاطره ای به یاد ماندنی خلق کنید. هزینه جت اسکی 50 هزار تومان است و به مدت 15 دقیقه می توانید بر روی آب های خروشان خلیج فارس گشت بزنید. در اسکله تفریحی کیش، ساحل مرجان، ساحل سیمرغ و ساحل دامون می توانید از این تفریح جذاب لذت ببرید. توصیحه می شود اگر بازوهای قدرتمندی دارید از این تفریحات دریایی کیش حتماً استفاده کنید.

اسکی رو آب کیش

اسکی روی آب

این تفریح به کمی مهارت و تمرکز نیاز دارد. اولین سایت جت اسکی در خاورمیانه در جزیره کیش واقع شده است. شما بر روی یک اسکی می ایستید و پاهایتان به اسکی متصل می شود، سپس با سرعتی حدود 30 کیلومتر بر ساعت بر روی آب دریا حرکت می کنید. طنابی که در دستان شما قرار دارد به یک قایق بسته می شود و در برخی از سواحل به یک پاراگلایدر متصل است. هزینه این تفریح دریایی در حدود 60 هزار تومان بوده و مدت زمان 20 دقیقه طول می کشد. دو کلوپ ارائه دهنده خدمات اسکی روی آب در پارک کیبل و کلوپ ورزشی مارینای کیش قرار دارند.

شاتل آبی در کیش

شاتل

از دیگر تفریحات مهیج و جذاب جزیره کیش، شاتل است. در این تفریح شما بر روی یک تیوپ سوار می شوید و این تیوپ به یک قایق بسته شده است. می توانید به تنهایی یا با چند نفر دیگر شاتل سواری کنید تا هیجان بیشتری را تجربه کنید. قایق با سرعت زیادی حرکت می کند و شما نیز بر روی امواج دریا بالا و پائین می روید. معمولا قایقران دور تندی می زند تا افراد به داخل آب بیفتند و هیجان تفریح بیشتر شود. برای این که به داخل آب نیفتید باید خوب خودتان را روی تیوپ نگه دارید و وزنتان را به درستی تنظیم کنید. برای شاتل سواری در جزیره کیش می توانید به ساحل مرجان، اسکله تفریحی کیش و ساحل سیمرغ بروید. هزینه بلیط شاتل 50 هزار تومان و مدت زمان آن 15 الی 20 دقیقه است. معمولاً شاتل از مردانه ترین تفریحات دریایی کیش است.

بنانا سواری در کیش

بنانا سواری

بنانا سواری شبیه به شاتل است با این تفاوت که در بنانا سواری شما بر روی یک قایق شبیه به موز سوار می شوید و حداقل باید 4 نفر باشید. این قایق ها کمی فانتزی تر هستند و کودکان نیز می توانند همراه با اعضای خانواده از این تفریح لذت ببرند. در سواحل سیمرغ، ساحل دامون، ساحل مرجان و اسکله تفریحی کیش می توانید از این تفریح مهیج لذت ببرید. هزینه بلیط این تفریح 85 هزار تومان است و مدت 15 الی 20 دقیقه زمان می برد.

ماهیگیری در کیش

ماهیگیری

افرادی که به تفریح ماهیگیری علاقه مند هستند و دوست دارند با استفاده از قلاب ماهی بگیرند می توانند به کلوپ های مخصوص ماهیگیری رفته و این تفریح تکرار نشدنی را تجربه کنند. اگر لوازم ماهیگیری همراه ندارید جای نگرانی نیست. در کلوپ ها و شناورهای مخصوص ماهیگیری تور و قلاب در اختیار شما قرار داده می شود و می توانید آن را برای هر مدت زمانی که بخواهید کرایه کنید. معمولا مدت زمانی که برای هر فرد در نظر گرفته می شود 3 ساعت است و در این مدت می توانید شانس خود را امتحان کرده و یک ماهی خوب و خوشمزه صید کنید. کلوپ ماهیگیری هامور و مارینا از جمله کلوپ هایی هستند که امکانات لازم برای ماهیگیری را در اختیار گردشگران قرار می دهند. اگر صبر و حوصله کافی دارید و از ماهیگیری لذت می برید از این تفریحات دریایی کیش حتماً استفاده کنید.

فلای بورد در کیش

فلای بورد

تجربه پرواز بر روی آب از جمله تفریحاتی است که در جزیره کیش می توانید تجربه کنید. شما با استفاده از یک شلنگ 18 متری که به یک جت اسکی وصل شده است تا ارتفاع 12 متر از سطح آب دریا بالا بروید و اگر تجربه این کار را داشته باشید در هوا حرکات نمایشی انجام دهید. هیجان دور زدن و چرخش با فلای بورد یک تجربه ناب است که در هیچ یک از تفریحات دیگر وجود ندارد. هزینه فلای بورد 200 هزار تومان بوده و به مدت 20 دقیقه می توانید از این ورزش سرگرم کننده لذت ببرید. برای استفاده از این تفریح مهیج به ساحل سیمرغ، اسکله تفریحی کیش و ساحل دامون بروید. اما در صورتی که فکر می کنید مهارت لازم برای حفظ تعادل خود را ندارید توصیه می شود از این تفریحات دریایی کیش چشم پوشی کنید.

غواصی در کیش

غواصی

و اما غواصی در اعماق دریای خلیج فارس که یکی از جذاب ترین تفریحاتی است که همه می توانند از آن لذت ببرند. برای غواصی کردن نیازی نیست دوره غواصی را پشت سر گذاشته باشید، مربی هر آنچه که برای یک غواصی 20 دقیقه ای نیاز دارید را به شما آموزش می دهد. با غواصی در آب می توانید ماهی ها، مرجان ها و طبیعت زید آب را از نزدیک تماشا کنید و قطعات تجربه بی نظیری خواهد بود. هزینه بلیط غواصی 150 هزار تومان است و پس از 40 دقیقه آموزش به مدت 20 دقیقه می توانید در آب غواصی کنید. سایت های متعددی در کیش وجود دارد که برای غواصی کردن می توانید به آنجا مراجعه کنید از جمله سایت کشتی یونانی، سایت سیمرغ، سایت ژوراسیک پارک، سایت دشت جلبک، سایت کلبه هور و ... . اما بسیار دیده شده پس از غواصی و این گونه تفریحات دریایی کیش عموماً افراد دچار گوش درد می شوند.

ثبت دیدگاه
دیدگاه کاربران

مطالب مرتبط

10 قانون باورنکردنی جزیره کیش که نمی دانید
10 قانون باورنکردنی جزیره کیش که نمی دانید

جزیره کیش چندین قانون عجیب اما واقعی دارد که بد نیست پیش از سفر به این جزیره با این قوانین آشنا شو...

جاهای دیدنی کیش در تابستان
جاهای دیدنی کیش در تابستان

آیا تا به حال در فصل تابستان به کیش سفر کرده اید؟ بسیاری از گردشگران فصل های خنک سال مانند بهار و ...

جاهای دیدنی کیش در زمستان
جاهای دیدنی کیش در زمستان

جزیره زیبا و دیدنی کیش جاذبه های دیدنی بسیاری دارد و بهترین زمان برای بازدید از آنها، فصل زمستان اس...

جاهای دیدنی کیش در پائیز
جاهای دیدنی کیش در پائیز

جزیره کیش همیشه و در تمام فصول سال جذابیت های خاص خود را دارد و همواره برای گردشگرانی که قصد خرید ...

جاهای دیدنی کیش در شب
جاهای دیدنی کیش در شب

سفر به جزیره کیش در هر شرایط و در هر فصل از سال بسیار خاطره انگیز و جذاب است اما شب های جزیره جلوه ...

جاهای دیدنی کیش برای کودکان
جاهای دیدنی کیش برای کودکان

در جزیره زیبای کیش جاهای دیدنی بسیاری وجود دارد از جمله مکان های تاریخی، بازارها، تفریحات ساحلی و د...