جاهی دیدنی کیش در ماه رمضان

جاهی دیدنی کیش در ماه رمضان
جاهی دیدنی کیش در ماه رمضان نسبت به دیگر اوقات سال کمتر می باشد. به دلیل ممنوعیت خوردن و نوشیدن در طول روز، برخی مراکز تفریحی در کیش قایل استفاده نمی باشد
تاریخ : 03/24/2023 12:31:07 ق.ظ

​​​​

ماه رمضان از جمله ماه هایی است تعداد سفرهای بین شهری در آن کاهش می باید. به همین دلیل قیمت بلیط هواپیما کیش و قیمت هتل در این ماه کمتر از ماه های دیگر است. به همین دلیل برخی از گردشگران ماه رمضان را برای سفر به کیش انتخاب می کنند و در این ماه اقدام به خرید بلیط هواپیما کیش می کنند. شاید برای شما هم پیش آمده هوس کیش در ماه رمضان را داشته باشید. کیش یک جزیره توریستی و زیبا است که در ماه رمضان نیز حال و هوای خاص خود را دارد. در ماه رمضان مراکز تفریحی و امکان دیدنی در ساعات مشخصی از روز پذیرای مسافران هستند.

مطالب مرتبط

ساحل کیش در ماه رمضان


ماه رمضان در کیش مسافران می توانند از تفریحات شبانه، رستوران های شیک و کنسرت ها و ... لذت ببرند و معمولا بیشتر مراکز تفریحی فعالیت خود را پس از افطار آغاز می کنند پس بهتر است زمان ورود شما و خرید بلیط هواپیما پس از ظهر باشد. در جزیره کیش برنامه های تفریحی و گردشگری متنوعی برگزار می گردد. همچنین در ساعت مشخصی از روز و پیش از اذان مغرب مراسم سنتی و زیبایی به نام کارناوال رمضان برگزار می گردد که با موسیقی و شعرسرایی همراه است. سپس ساکنان این جزیره افطار می کنند و این مراسم تا چند ساعت ادامه دارد. تفریحات و اماکن گردشگری کیش در ماه رمضان همچنان برقرار بوده و برخی از آنها در طول روز و برخی دیگر پس از افطار برگزار می شوند. جاهای دیدنی کیش در ماه رمضان به شرح زیر است:

کیش در ماه رمضان ساحل


مطالب مرتبط


اسکله تفریحی کیش

آدرس: خیابان سنایی، بلوار دریا، اسکله تفریحی کیش
تلفن تماس: 07644442510
ساعت بازدید: اسکله به صورت شبانه روزی باز است
اسکله تفریحی جزیره زیبای کیش در شرقی ترین بخش جزیره واقع شده است و در حدود 10 هزار متر مربع مساحت دارد و طول اسکله به 437 متر می رسد. سکوهای چوبی و چشم انداز زیبای این اسکله در زمان طلوع و غروب خورشید گردشگران بسیاری را به این منطقه جذب می کند. در اسکله تفریحی کیش تفریحات آبی و ساحلی بسیاری وجود دارد. گردشگران در این اسکله می توانند آبزیان را به راحتی ببینند و از جاذبه های طبیعی این منطقه تفریحی لذت ببرند. برای رفتن به اسکله می توان از وسیله نقلیه شخصی یا تاکسی استفاده کرد و دسترسی به آن بسیار آسان است.

کیش در ماه رمضان


در اسکله تفریحی کیش کافه و رستوران های متعددی وجود دارد و مسافران می توانند پس از پیاده روی در اسکله در آنها استراحت کنند. از جمله تفریحات موجود در اسکله می توان به جت اسکی، قایق سواری، غواصی، فلای بورد، دوچرخه سواری اشاره کرد. یکی از مهیج ترین تفریحات این بخش، گردش در دریا با قایق های شیشه ای است. از دیگر تفریحات این اسکله بالون سواری، ماهیگیری، اسکوتر دریایی و شاتل و بنابا است. بازدید از اسکله تفریحی کیش در ایام رمضان با روزهای عادی تفاوتی ندارد. رستوران ها برای راحتی مسافران پوششی در مقابل رستوران قرار می دهند و مسافران می توانند غذای خود را با خیالی آسوده میل کنند.
مکان های دیدنی نزدیک به اسکله تفریحی کیش
• بازار ونوس: 10 دقیقه پیاده روی تا اسکله تفریحی کیش (خیابان سنایی، بعد از بلوار دریا)
• بازار زیتون: یک کیلومتری اسکله تفریحی کیش
• بولینگ مریم: 800 متر تا اسکله تفریحی کیش (خیابان سنایی، بلوار دریا، نرسیده به اسکله)

کاریز در کیش


شهر زیرزمینی کاریز

آدرس: بلوار میرمهنا، حد فاصل میدان المپیک و میدان فارور، شهر کاریز کیش
تلفن تماس: 0764473903
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 10 شب
کاریز به معنی قنات است و شهر زیرزمینی کاریز یکی از قنات های قدیمی جزیره کیش است که آب شیرین ساکنان جزیره را تامین می کرده است. در حال حاضر این قنات به یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری جزیره کیش تبدیل شده است و گردشگران بسیاری از این شهر زیرزمینی و غرفه های صنایع دستی و رستوران های سنتی و ... آن بازدید می کنند. این قنات در عمق 16 متری زمین قرار دارد و توسط فردی به نام منصور حاجی حسینی احداث شده است.

کاریز در کیش



برای بازدید از شهر زیرزمینی کاریز به راحتی می توانید با تاکسی یا خودرو شخصی به این محل بروید. قیمت بلیط برای بازدید کنندگاه 130000 تومان است و در ماه رمضان نیز ساعات بازدید طبق روال عادی بوده و تا حدود ساعت 10 می باشد. بازدید از تمام مجموعه در حدود 2 الی 3 ساعت زمان می برد. از جمله جاهای دیدنی این شهر زیرزمینی می توان به سقف مرجانی شهر، چاه های قنات کاریز، تصفیه خانه طبیعی، موزه خلیج فارس، مسجد مرجانی و جریان هوای خنک همیشگی آن اشاره نمود. فروشگاه های سنتی، عکاس خانه و رستوان و کافی شاپ از جمله امکانات موجود در این محل است.
مکان های دیدنی نزدیک به شهر زیرزمینی کاریز کیش
• باشگاه اسب سواری کیش: 16 دقیقه تا شهر زیرزمینی (حد فاصل بلوار المپیک و بلوار حریره)
• شهر باستانی حریره: 24 دقیقه تا شهر زیرزمینی (بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه)
• مرکز خرید هرمز: 19 دقیقه تا شهر زیرزمینی (حد فاصل میدان هرمز و میدان المپیک، خیابان ایرپورت)

پلاژ در کیش

پلاژ و مجموعه ورزش های ساحلی جزیره زیبای کیش

از دیگر تفریحات کیش در ماه رمضان پلاژ های جزیره کیش می باشند که یکی از محبوب ترین امکان تفریحی این جزیره محسوب می شوند. قطعا بسیاری از مسافران با هدف شنا در آب های خلیج فارس و تفریحات ساحلی به این جزیره سفر می کنند. پلاهای متعددی در جزیره کیش وجود دارند که تجربه شنا کردن برای آقایان و بانوان را به طور مجزا امکان پذیر می کنند. پلاژها محیطی بسیار تمیز و بهداشتی داشته و خدمات تفریحی متنوعی را در اختیار مسافران قرار می دهد.
پلاژ جزیره کیش برای بانوان
آدرس: کیش، خیابان سنایی، نرسیده به بلوار ایران، انتهای خیابان آریان
تلفن تماس: 07644424624
ساعت کار: 10 صبح الی 6 عصر
پلاژ بانوان یکی از جذاب ترین تفریحات کیش است و مخصوص بانوان ساخته شده است و همه روزه باز است. این پلاژ در شمال شرقی جزیره کمیش واقع شده است و در حدود 20 هزار متر مربع مساحت دارد. ورود آقایان به این پلاژ ممنوع است و بانوان می توانند با خیالی آسوده در دریا شنا کنند. در این پلاژ حدود 800 رختکن وجود دارد و کمدهایی در آن تعبیه شده است تا گردشگران بتوانند لوازم و لباس های خود را در داخل آن قرار دهند.

پلاژ در کیش


در این ساحل دوش های تمیز با آب گرم، آلاچیق های زیبا و امکانات لازم برای حمام آفتاب وجود دارد. خدمات متنوعی در این پلاژ به بانوان ارائه می شود از جمله غرفه بافت مو، کافی شاپ، طراحی نقوش حنا، و ... این پلاژ را به یک پلاژ اختصاصی برای بانوان در جزیره کیش تبدیل کرده است. چندین غریق نجات باتجربه و کارآزموده در این پلاژ حضور دارند تا در صورت نیاز به گردشگران کمک کنند. از دیگر امکانات موجود در پلاژ بانوان کیش می توان به رستوران، باشگاه بدنسازی، آرایشگاه، زمین بدمینتون، زمین والیبال ساحلی، وسایل برای بازی کودکان، سرویس بهداشتی و ... اشاره کرد.
از جمله تفریحات موجود در این مرکز تفریحی می توان به تفریحات دریایی و آبی، جنگ های شبانه و غواصی در آب اشاره کرد. از جمله لوازمی که توصیه می شود مسافران با خود به همراه داشته باشند عبارت است از حوله، کرم ضد آفتاب، صندل، کرم سوختگی، روغن ویژه حمام آفتاب، مایو و سشوار است. بردن زیر انداز و خوراکی به داخل پلاژ مانعی ندارد اما بانوان در زمان ورود به پلاژ بایستی گوشی همراه خود را تحویل دهند. قیمت بلیط پلاژ بانوان به شرح زیر است:
• گردشگر بزرگسال: 80000 تومان
• گردشگر کودک زیر 8 سال: 32000 تومان
• کیشوند بزرگسال: 32000 تومان
• کیشوند کودک: 12800 تومان
برای خرید بلیط به صورت حضوری به پلاژ بانوان کیش مراجعه فرمائید. به طور متوسط از هر نقطه از جزیره با استفاده از تاکسی در کمتر از 10 دقیقه به پلاژ بانوان می رسید.
مکان های دیدنی نزدیک به پلاژ بانوان کیش
• مجموعه توریستی پنگوئن: دو کیلومتر تا پلاژ بانوان کیش (میدان سنایی، بلوار موج)
• اسکله تفریحی کیش: 2 کیلومتر تا پلاژ بانوان کیش (خیابان سنایی، بلوار دریا)
• تله کابین میکا مال: 3 کیلومتر تا پلاژ بانوان کیش (خیابان سنایی، بلوار دریا، نرسیده به اسکله تفریحی کیش)
• بولینگ مریم: 3 کیلومتر تا پلاژ بانوان کیش (خیابان سنایی، بلوار دریا)
• شهر بازی هایلند: 3 کیلومتر تا پلاژ بانوان (میدان امیرکبیر، بلوار امیرکبیر، بوستان شهر)


پلاژ آقایان در کیش

پلاژ آقایان کیش

آدرس: خیابان فردوسی، انتهای بلوار هنر
تلفن تماس: 07644422027
ساعت بازدید: در شش ماه اول سال از ساعت 9 الی 16 و در شش ماه دوم سال از ساعت 9 الی 17
پلاژ آقایان در شمال شرقی جزیره کیش واقع شده است و تفریحات آبی و امکانات کامل برای تفریح آقایان در این مجموعه فراهم شده است. رستوران پلاژ، ماساژ، فودپلاژ و دوش های آب شیرین از جمله امکاناتی هستند که در پلاژ آقایان وجود دارد. از جمله تفریحات موجود در پلاژ می توان به پدل بورد، قایق پارویی، زمین والیبال ساحلی، زمین فوتبال ساحلی، زمین هندبال ساحلی، بایک بورد، غواصی ساحلی، زمین تنیس ساحلی و ... اشاره کرد.
قیمت بلیط برای بزرگسالان 80 هزار تومان و برای کیشوندان و کودکان 32 هزار تومان است. به همراه داشتن مایو، لوازم شخصی و حوله الزامی است. دقت داشته باشید که در صورت همراه داشتن لوازم گرانقیمت مجموعه مسئولیتی در قبال آن بر عهده نخواهد داشت. پلاژ آقایان در ماه مبارک رمضان همه روزه باز است. دسترسی به پلاژ آقایان بسیار آسان است و از مرکز شهر فاصله زیادی ندارد.
مکان های دیدنی نزدیک پلاژ آقایان کیش
• بولینگ مریم
• اسکله تفریحی قدیمی کیش
• تله کابین میکا مال
• شهربازی هایلند کیش


کشتی یونانی در کیش

کشتی یونانی کیش

آدرس: جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی
ساعت بازدید: کشتی یونانی به صورت 24 ساعته برای بازدید عموم باز است.
کشتی یونانی یک کشتی به گل نشسته است که نزدیکی روستای باغو واقع شده است. این کشتی سال های بسیاری است که در این منطقه بی حرکت مانده است و در حال حاضر به زیستگاه آبزیان تبدیل شده است. بازدید و عکاسی از این کشتی زیبا و باشکوه یکی از جاذبه های گردشگری جزیره کیش است و تفریحات متعددی در اطراف آن وجود دارد که برای گردشگران بسیار مهیج و لذت بخش است. در سال های اخیر به دلیل پوسیدگی بخش های مختلف کشتی دیگر امکان غواصی در زیر کشتی و ورود بله داخل آن ممنوع شده است.

کشتی یونانی در کیش


از جمله تفریحات موجود در این منطقه می توان به شتر سواری و گشت زنی در ساحل، اسب سواری، اسکیت، دوچرخه سواری و عکاسی از کشتی اشاره نمود. غروب کشتی یونانی بسیار زیبا و چشم نواز است و گردشگران می توانند عکس های بسیار باشکوهی از کشتی ثبت کنند. هزینه بازدید از کشتی رایگان بوده و بازدید از آن برای تمام گردشگران آزاد است. در ماه مبارک رمضان هر ساعتی از روز می توانید از کشتی دیدن کنید. دسترسی به این منطقه با خودرو شخصی یا تاکسی به راحتی امکان پذیر است.
مکان های دیدنی نزدیک به کشتی یونانی
• پارک آبی اوشن: 8 کیلومتر تا کشتی یونانی
• شهر تاریخی حریره: 12 کیلومتر تا کشتی یونانی
• شهر زیرزمینی کاریز: 15 کیلومتر تا کشتی یونانی
• اسکله بزرگ تفریحی کیش: 17 کیلومتر تا کشتی یونانی

پارک آبی اوشان


پارک آبی اوشن کیش

آدرس: جزیره کیش، جاده جهان، پارک آبی اوشن کیش
تلفن تماس: 09028088811
ساعت سرویس دهی: همه روزه سانس اول ساعت 9 تا 18 و سانس دوم ساعت 12 تا 18
پارک آبی اوشن کیش یکی از تفریحات کیش در ماه رمضان است که یکی از بزرگترین پارک های آبی با تعداد زیادی سرسره هیجان انگیز است و در طول روز در حدود 3000 نفر می توانند در این مجموعه با انواع دستگاه ها و سرسره ها تفریح کنند. با خرید بلیط پارک آبی می توان از تمام امکانات پارک استفاده کرد. پارک آبی اوشن کیش در نزدیکی دریا واقع شده است و از قسمت های مختلف آن می توان دریا را مشاهده کرد و از منظره بی نظیر آن لذت برد. مجموعه پارک آبی اوشن در سانس های مختلف و در طول هفته سرویس حمل و نقل رایگان داشته و گردشگران می توانند بر اساس سانس انتخابی خود ار سرویس های پارک آبی اوشن کیش استفاده کنند. ساعات سرویس دهی پارک آبی در ایام رمضان همه روزه و طبق روال عادی انجام می شود.

پارک آبی اوشان کیش


تمامی لوازم بر اساس استاندارد اروپا ساخته شده است و تفریحات متنوعی از جمله استخر موج، رودخانه آرام بخش، موج سواری و سقوط آزاد در این مجموعه وجود دارد. از دیگر امکانات این مجموعه می توان به کافی شاپ و رستوران، اتاق ماساژ، فروشگاه، غرفه نقش حنا و ... اشاره کرد. قیمت بلیط برای سانس های 9 تا 18 850 هزار تومان و برای سانس های 12 تا 18 7810 هزار تومان است. کودکان زیر 122 سانتی متر قد و افراد بالای 65 سال برای خرید بلیط بایستی کارت ملی همراه داشته باشند. حمل انواع مواد غذایی و نوشیدنی، تلفن همراه و دوربین عکاسی به داخل مجموعه ممنوع است. بانوان و آقایان باید حتما مایو داشته باشند.
مکان های دیدنی نزدیک به پارک آبی اوشن کیش
• کشتی یونانی: حدود 9 کیلومتری پارک آبی
• شهر زیرزمینی کاریز: 12 کیلومتر تا پارک آبی
• اسکله بزرگ تفریحی کیش: 10 کیلومتر تا پارک آبی
• روستای باغو: 9 کیلومتر تا پارک آبی
• شهر قدیمی حریره: 13 کیلومتر تا پارک آبی

باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش

آدرس: جنوب شرقی جزیره کیش، داخل پارک دلفین
تلفن تماس: 07644471010
ساعت بازدید: در فصل بهار و تابستان ساعت 18 تا 20 و در پائیز و زمستان از ساعت 16 تا 18
باغ پرندگان کیش مساحتی برابر با 3 هکتار دارد و 57 گونه پرنده در آن نگهداری می شود. این باغ در داخل مجموعه دلفیناریوم واقع شده است. قفس های متعددی در این باغ وجود دارد و فضای باز و باشکوهی برای زندگی پرندگان ساخته شده است. انواع پلیکان، فلامینگو، درنای تاج دار، قو و انواع لک لک در مجموعه باغ پرندگان کیش زندگی می کنند. در بخش دیگری از باغ پرندگان انواه طوطی، طاووس، قرقاول چینی و پنگوئن های زیبا، مرغ های شاخ دار و و ... نگهداری می شوند. پس از افطار می توانید از باغ پرندگان دیدن فرمائید و انواع گونه پرندگان را مشاهده کنید.


باغ پرندگان کیش


قیمت بلیط برای بازدیدکنندگان بزرگسال 182 هزار تومان و برای کودکان زیر 4 سال نیم بها است. برای کودکان زیر 2 سال نیازی به تهیه بلیط نیست. بلیط باغ پرندگان کیش به صورت جداگانه به فروش نمی رسد و تنها در صورتی می توانید بلیط این مجموعه را تهیه کنید که از دیگر بخش های مجموعه دلفیناریوم نیز دیدن کرده باشید. در باغ پرندگان علاوه بر پرندگان چند گونه حیوانی دیگر نیز نگهداری می شوند. خزندگان و حیواناتی از قبیل میمون و آهو در قسمت های مختلف پارک زندگی می کنند.

پارک دلفین کیش


پارک دلفین کیش

آدرس: جزیره کیش، خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر، مجموعه پارک دلفین کیش
تلفن تماس: 07644445237
ساعت بازدید: همه روزه ساعت 16 تا 20
مجموعه دلفیناریوم شامل چندین بخش مهیج و سرگرم کننده است. باغ پرندگان، تونل آکواریوم آب شور، کلاسیک شو و پارک دلفین از جمله بخش های این مجموعه است.بازدید از مجموعه از باغ پرندگان آغاز شده و به دلفیناریوم می رسد. فضای سبز مجموعه با انواع گونه های گیاهی از جمله نخل، درخت لور، آکاسیا، درخت اکالیپتوس، مورد، کهور، شیشه شور، انواع کاکتوس، جونیا پروس و ... پوشیده شده است. دسترسی به پارک دلفین بسیار آسان است و تا شهر فاصله زیادی ندارد. با استفاده از تاکسی، خودرو شخصی و دوچرخه می توان به این مجموعه رفت و از گردش در ان لذت برد. برنامه بازدید از پارک دلفین در ایام رمضان طبق روال عادی خواهد بود.


باغ دلفین کیش


در بخش کلاسیک شو پارک دلفین نمایش های موزیکال و مفرحی اجرا می شود و کمدین ها به صورت زنده برنامه کمدی و شادی را اجرا می کنند. هزینه بلیط مجموعه پارک دلفین 350 هزار تومان است و با خرید این بلیط می توانید از تمامی بخش های مجموعه دیدن کنید. هزینه بلیط برای کودکان زیر 4 سال نیم بها و کودکان زیر 2 سال رایگان است. برای خرید بلیط می توان به صورت حضوری به مجموعه مراجعه کرد و یا از طریق آزانس های مسافرتی یا هتل بلیط مجموعه را تهیه نمود. پارک دلفین یکی از تفریحات کیش در ماه رمضان است که می تواند همراه خانواده از آن لذت ببرید.
مکان های دیدنی اطراف پارک دلفین کیش
• پارک آبی اوشن (جاده جهان)
• اسکله بزرگ تفریحی کیش
• مرکز خرید کوروش: 4 کیلومتر (خیابان جهان، خیابان مرجان، میدان مرجان)
• مرکز خرید مروارید: 7 کیلومتر (بلوار مروارید، نرسیده به بلوار تهران)
• پلاژ آقایان: 6 کیلومتر

شهربازی هایلند کیش

شهربازی هایلند کیش

آدرس: جزیره کیش، پارک شهر، ورودی کارتینگ
تلفن تماس: 09347681362
ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 11 تا 1 بامداد
شهربازی هایلند یکی از بهترین مراکز تفریحی و سرگرمی در جزیره کیش است. این شهربازی به صورت یک مجموعه سرپوشیده است و برای تمام سنین بازی های هیجان انگیز و لذت بخشی دارد. در شهربازی هایلند امکانات مدرن و متنوعی برای گردشگران در نظر گرفته شده است و به همین دلیل به یکی از جاذبه های دیدنی جزیره کیش تبدیل شده است. در این شهربازی انواع بازی های مهیج، سرگرم کننده و امکانات دیگر برای گردش فراهم شده است و هر فرد می تواند بنا به سلیقه خود ار تفریحات موجود لدت ببرد.
از جمله بازی های شهربازی هایلند می توان به چرخ و فلک، آبشار، سفینه، قطار لاستیکی، سورتمه، سفینه، سیمیلاتور، رودخانه وحشی، رولر کاستر آبی، ماشین ضربتی و ... اشاره کرد. سرگرمی های هیجان انگیز دیگری از قبیل اتاق فرار، تالار روح، سینما هفت بعدی، شبیه ساز تیراندازی، سینما گیم، اتاقک لیزر،ترامپولین برای همه سنین، پلی استیشن و ... در شهربازی وجود دارد.

شهربازی هایلند کیش در ماه رمضان



شهربازی هایلند در قسمت شرق جزیره واقع شده است و دسترسی به آن از مرکز شهر بسیار آسان است. در شهربازی هایلند امکانات چندین رستوران و کافی شاپ وجود دارد تا گردشگران بتوانند لحظاتی را در شهربازی استراحت کنند و اوقات آرامی را سپری نمایند. در این مراکز انواع غذاهای فست فودی، غذاهای گرم و سرد ارائه می شود و گردشگرانی که به غذاهای اصیل و محلی علاقه دارند می توانند در رستوران های این مجموعه طعم بی نظیر غذاهای محلی را بچشند. هزینه بلیط ورودی شهربازی برای هر نفر 50 هزار تومان است و در داخل شهربازی برای هر یک از بازی های مهیج باید هزینه جداگانه ای پرداخت نمود.
مکان های دیدنی نزدیک به شهربازی هایلند کیش
• اسکله تفریحی کیش: 2.6 کیلومتر تا شهربازی (جزیره کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا)
• تله کابین میکامال: 2.6 کیلومتر تا شهربازی (ضلع شرقی جزیره، میدان امیرکبیر، طبقه چهارم میکامال)
• بولینگ مریم: 1.5 کیلومتر تا شهربازی (بلوار دریا، خیابان دریا)
• کارتینگ کیش: 200 متر تا شهربازی (میدان امیرکبیر، بلوار خلیج فارس، روبه روی هتل دریا)


شهر باستانی حریره در کیش

شهر باستانی حریره

آدرس: جزیره کیش، بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه
ساعت بازدید: همه روزه از 10 شب تا 10 صبح

یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی جزیره زیبای کیش، شهر باستانی حریره است. این شهر در شمال جزیره کیش واقع شده است و در نزدیکی مجموعه ورزشی المپیک قرار دارد. شهر حریره کیش با قدمتی بیش از 800 سال، یکی از مراکز تجاری و بازرگانی این جزیره محسوب می شد و جمعیت زیادی در این شهر زندگی می کردند. این شهر در دوره ایلخانی یازسازی شد و بیشتر بناهایی که امروزه در آن به چشم می خورد مربوط به همین دوره است.


شهر باستانی حریره کیش در ماه رمضان



در شهر باستانی حریره بخش های دیدنی بسیاری از جمله خانه اعیانی، حمام، مسجد، قنات های قدیمی، کارگاه های سنتی همانند کارگاه شیشه گری و ... به چشم می خورد. در سراسر این شهر تکه های سفال دیده می شود که دارای نقوش ماهی و گل، اژدها، ظروف لعابدار و سایر نقوش قدیمی و زیبا هستند. این ظروف مربوط به قرن هشتم و نهم قمری است و اشیای دیگری از قبیل سکه و ظروف فلزی در این منطقه کشف شده است. بازدید از این شهر رایگان است و از مرکز شهر تا شهر حریره فاصله زیادی وجود ندارد.
مکان های دیدنی نزدیک به شهر حریره
• شهر زیرزمینی کاریز: در نزدیکی شهر حریره (بلوار میرمهنا، بعد از میدان المپیک، نرسیده به میدان فارور
• آب انبار سنتی کیش: 1.5 کیلومتری شهر حریره (بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، خیابان درخت سبز
• مرکز خرید دامون: در نزدیکی شهر حریره (کنار مجتمع دامون کیش ایر و دامون ساحلی کیش
• کلوپ دریایی آکواریوس: در نزدیکر شهر باستانی حریره (خیابان هرمز، پشت برج های ساحلی پرشین)
جزیره هندورابی کیش
آدرس: استان هرمزگان، 28 کیلومتری کیش، میان جزیره کیش و لاوان
جزیره هندورابی یک جزیره کوچک و خلوت است که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری جزیره کیش شناخته شده است. این جزیره در نزدیکی جزیره کیش قرار دارد و در حدود 23 کیلومتر مربع مساحت دارد. در این جزیره هیچ کوه و پستی و بلندی مشاهده نمی شود و تمام بخش های آن صاف و هموار است. تنها راه رفتن به این جزیره از راه دریا بوده و از چندین مبدا دسترسی به آن امکان پذیر است. گردشگران می توانند با استفاده از کشتی به جزیره هندورابی سفر کنند و از جاذبه های آن دیدن کنند.
در آب های اطراف جزیره صخره های مرجانی زیبایی وجود دارد و موجودات آبزی متنوعی در این منطقه زندگی می کنند. در سواحل جزیره انواع موجودات آبزی به چشم و صدف های زیبا به چشم می خورد. از اوایل زمستان تا ابتدای تابستان لاکپشت ها برای تخم گذاری به ساحل می آیند و بسیاری از گردشگران برای تماشای این منظره جذاب و دیدنی به جزیره هندورابی سفر می کنند.
از جمله جاذبه های دیدنی جزیره هندورابی می توان به روستای هندورابی، مسجد هندورابی، آب انبار هندورابی، قبرستان باستانی هندورابی، غارهای کنار دریا و سواحل زیبای هندورابی اشاره کرد. بهترین فصل برای بازدید از این جزیره فصل بهار و پائیز است. جت اسکی، گشت زنی در جزیره با موتورهای چهارچرخ، غواصی در آب های اطراف جزیره و قایق سواری روی آب های خلیج فارس از جمله تفریحات موجود در جزیره است.


قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش

آدرس: جزیره کیش، جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی
ساعت بازدید: همه روزه به صورت 24 ساعته باز است.
قلعه جنی یکی از جاذبه های گردشگری مرموز و هیجان انگیز است که داستان های متعددی درباره آن به گوش می رسد. این قلعه در گذشته به عنوان پاسگاه مرزی مورد استفاده قرار می گرفته است اما به دلیل وقوع برخی اتفاقات عجیب امروزه خالی اس سکنه است و هیچ فردی در آن حضور ندارد. این قلعه نگهبان داشته و در هر ساعتی از روز می توان از آن بازدید کرد. قلعه جنی در نزدیکی کشتی یونانی قرار دارد و دسترسی به آن بسیار آسان است.


قلعه جنی کیش در ماه رمضان



این قلعه دارای دو برج بزرگ است که برای محافظت از قلعه و جلوگیری از حمله دشمن مورد استفاده قرار می گرفته است. در تمامی اضلاع آن پنجره های متعددی وجود دارد که در گذشته برای دیده بانی استفاده می شد. دیوارهای قلعه بسیار ضخیم است و امکان نفوذ به آن امکان ناپذیر بود. بومیان این منطقه هرگز به این قلعه نمی روند و گردشگران را برای بازدید همراهی نمی کنند. آنها معتقد هستند که قلعه توسط اجنه تسخیر شده است. قلعه جنی کیش نگهبان ندارد و بازدید از آن برای عموم رایگان است. گشت و گذار در این منطقه می تواند یکی از تفریحات کیش در ماه رمضان باشد که انرژی زیادی نیز از شما نمی گیرد.
مکان های دیدنی نزدیک به قلعه جنی کیش
• کشتی یونانی
• روستای باغو
• پارک آبی اوشن کیش
• اسکله تفریحی کیش


آکواریوم کیش

آکواریوم کیش

آدرس: جنوب شرقی کیش، بلوار مرجان، مجاور پاک دلفین، ساختمان کانون هنر
تلفن تماس: 076442463
ساعت بازدید: ساعت 10 صبح تا 10 شب
آکواریوم کیش یکی از بزرگترین و مجهزترین آکواریوم های ایران است و انواع موجودات آبزی و مرجان های زیبا در آن زندگی می کنند. آکواریوم به دو بخش اصلی تقسیم شده است. یک بخش مخصوص نگهداری کوسه و ماهی های بزرگ است و در حدود 50 هزار لیتر حجم دارد. بخش دیگر 20 هزار لیتر است و ماهی های آب شیرین در آن نگهداری می شوند. انواع خزندگان و لاک پشت در این آکواریوم زندگی می کنند.


آکواریوم کیش در ماه رمضان



بسیاری از گردشگرانی که امکان غواصی در آب را ندارند می توانند از نزدیک انواع آبزیان را مشاهده کنند. در این آکواریوم بیش از 70 نوع ماهی تزئینی زندگی می کنند و برخی از آنها از جمله ماهی های نادر و کمیاب هستند که به سختی می توان آنها را در طبیعت یافت. قیمت بلیط بازدید از آکواریوم 80 هزار تومان است و تمام گردشگران با سنین مختلف می توانند از آن دیدن کنند.
مکان‎های دیدنی نزدیک به آکواریوم کیش
• پارک دلفین و باغ پرندگان: 1.4 کیلومتری آکواریوم کیش
• پارک ساحلی سیمرغ: 2 کیلومتری آکواریوم کیش
• پارک آبی اوشن کیش
• اسکله تفریحی کیش


سوالات متداول
آیا رستوران ها در ماه رمضان به مسافران غذا می دهند؟
تنها رستوران های بعضی از هتل ها وعدۀ ناهار ارایه می کنند
آیا استخر ها در ماه رمضان فعال می باشند؟
بله، اکثر استخرها در ماه رمضان در جزیره کیش فعال می باشند
ثبت دیدگاه
دیدگاه کاربران

مطالب مرتبط

10 قانون باورنکردنی جزیره کیش که نمی دانید
10 قانون باورنکردنی جزیره کیش که نمی دانید

جزیره کیش چندین قانون عجیب اما واقعی دارد که بد نیست پیش از سفر به این جزیره با این قوانین آشنا شو...

تفریحات دریایی کیش
تفریحات دریایی کیش

یکی از جذاب ترین بخش های سفر به جزیره کیش، تفریحات دریایی کیش است. اگر اهل تفریح و هیجان باشید و ...

جاهای دیدنی کیش در تابستان
جاهای دیدنی کیش در تابستان

آیا تا به حال در فصل تابستان به کیش سفر کرده اید؟ بسیاری از گردشگران فصل های خنک سال مانند بهار و ...

جاهای دیدنی کیش در زمستان
جاهای دیدنی کیش در زمستان

جزیره زیبا و دیدنی کیش جاذبه های دیدنی بسیاری دارد و بهترین زمان برای بازدید از آنها، فصل زمستان اس...

جاهای دیدنی کیش در پائیز
جاهای دیدنی کیش در پائیز

جزیره کیش همیشه و در تمام فصول سال جذابیت های خاص خود را دارد و همواره برای گردشگرانی که قصد خرید ...

جاهای دیدنی کیش در شب
جاهای دیدنی کیش در شب

سفر به جزیره کیش در هر شرایط و در هر فصل از سال بسیار خاطره انگیز و جذاب است اما شب های جزیره جلوه ...